Helgen

I torsdags åkte jag till C o L. Dom hade ju varit i Thailand över jul o nyår och dykt så dom visade en video från deras dykningar. Blir själv sugen på att ta certifikat, men tror aldrig jag kommer iväg nånstans mer. Känns så nu iaf. Förutom till Finland såklart. :) Men det är ju inte samma sak. Sen så smakade vi ju på massa vin. Vi blev lite lulliga och skrattade så vi grät. Det var himla trevligt och hälsa på dom iaf.

På fredag morgon vaknar jag av att syrran kom med sin familj. Var riktigt seg hela dagen. Men sen åkte jag till Anne. Vi förfestade lite. Sen kom Mirka också. Och efter ett tag åkte vi till karaoke-baren. Satt mest o tjöta med P. Och några svängom blev det. Tack alla för en trevlig kväll.

Och så blev det lördag. Den stora fest-dagen. Jag fixade lite lekar som vi skulle göra på kvällen. Runt 16-tiden handlade jag o syrran mat och åkte till Finnegården. Där var redan Toni o Kimmo. Vi började med att fixa grönsakerna, det skulle bli tacos. Så kom första gästen runt 18-tiden och efter det dök det upp mer o mer folk hela tiden. Sammanlagt blev vi väl 20 pers. Och oj.. så kul vi hade det. Många blev riktigt fulla väldigt tidigt. :) Det blev roliga lekar, tacos överallt och dansande. Vissa spydde och en annan sparkade sönder toalett-dörren men allt som allt var det väldigt lyckad fest. Och runt 5-tiden på morgonen var det dags att sluta.

På söndagen sov jag till 14.oo. Då kom Cassie upp och väckte mig. Jag var helt säker på att klockan bara var 9. Så jag skulle hinna hjälpa syrran o Toni med att städa lokalen. Men när jag kliver upp märker jag ju vad klockan är och dom börjar vara klara med städningen. Det blir en lååång och seg söndag. Lite bakis är man ju efter tre dagars festande. ;) Det blev både McD mat och pizza. Men det gör inget, för nu blir det inge mer skräpmat.

Igår väckte Cassie mig halv 10. För jag skulle på ansiktsbehandling kl 12. Åker med syrran o dom till stan. Och det var så himla skönt att göra behandlingen nu. Pga allt stress och festande mår inte huden bra. Det blev en ordentlig behandling denna gång också. Och när jag får masken som jag ska ha i 45 min så somnar jag. :) Fick köpt nya krämer också. Sen åkte jag hem och kollade på alla serier på tv som börjat igen.

Imorse gick jag upp lite efter 9. Måste ju lära mig att vakna tidigt.. inte nog med det så..

Åker jag mot Finland imorn! Jag valde att ta bussen härifrån till Sthlm för att sen ta båten över till Åbo. Det kostade bara 390kr! Och så är jag framme hos baby i Tammerfors runt 12-tiden på torsdagen.

Sanna och Timo kanske också kommer dit över helgen. Det hoppas jag iaf. Vill ju träffa dom med. :)

Nu måste jag bara gå ner till arbetsförmedlingen och fylla i lite papper, sen komma tillbaka och packa. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0