Midsommarafton

Här har jag o Baby snackat på msn om midsommar. Vad vi ska hitta på.
Eftersom vi ska vara i Tammerfors så har jag ju inge som helst aning om vad det finns för ställen där att gå till. Och inte nog med det så tror jag inte jag har firat midsommar i Finland nån gång. Kanske när jag vart liten men inget speciellt jag minns.

Så jag kom med förslaget att vi skulle laga all maten hemma hos honom först. Sen ta med oss allt och ha picknick ute nånstans. Stället han föreslog var Pyynikki stranden. Det låter ju inte helt fel. Hoppas bara vädret är fint och att man kan ta sig ett dopp också.

Eftersom Finland inte har midsommarstång så har dom istället midsommarbrasan. Det är jag sugen på och se. Gör dom nått speciellt då eller vad händer. Jag kommer sakna hoppa "små grodorna" runt midsommarstång iår, men man vet aldrig om man hittar någon/några som kör med den svenska traditionen. ;)

Det jag mest ser fram emot är maten. :) Det kommer bli massa färskpotatis med "smörsås", massa fisk, lax, sill, kräftor, räkor, ägg, sallad och mycket mycket mer. *vattnas redan i munnen på mig*

Aja.. nu ska jag fortsätta vara social med min Baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0