Sen jag kom hem..

Jag var ju hemma på måndag kväll. Sov inget på natten då jag sov i bilen. Men gick upp kl. 13. Och samtidigt ringer Tess och undrar om jag kan komma o ta över hennes tid. Så jag skyndar mig och är på jobbet 15. Men oj.. vilken rusch det var. Första dagen på jobbet och inte en lugn sekund. Jag jobbade sen varje dag t.o.m lördag.

I fredags hade pojkarna spelning. Så jag o syrran gjorde iordning oss o drack lite cider hos föräldrarna innan vi sen åkte dit. Plockade upp Molly o åkte till Henriksberg. Det var ett tag tills pojkarna skulle upp på scen så vi satt mest o tjattrade o smakade på cider.
Dom gjorde iaf en riktigt grym spelning. Dom har en ny kille i bandet och han var riktigt duktig. Stället var öppet till 2. Och efter det gick jag, syrran o Toni till Rockbaren. Där var vi en liten stund innan vi sen åkte hem. Men klockan hann bli 4 redan.

I lördags skulle jag jobba. Men det gick bra. Var bara trött. Och bättre blev det inte när man var själv den sista halvtimmen och det bara strömmade in folk. Stängde dörrarna en halvtimme efter stängning. Gggrr.. Kom hem till föräldrarna och öppnade en cider. Så kom en liten gråt-attack pga all stress. Sen kändes det bättre. Vi käkade middag och smakade på rödvin. Pratade om allt mellan himmel och jord. Sen vart jag tvungen att gå o köpa cigg så vi tog en promenad och stannade till i krogen. Där var det inge folk alls men däremot var ägarna trevliga.

Var hemma igen lite efter 12. Och jag ringde ett samtal till en fin man i Finland. Pratade i typ en halvtimme om inte mer. Var skönt o höra hans röst igen. Och får nu se när vi kommer ses igen.

Eftersom jobbet tar slut sista januari och jag måste vara ute ur lägenheten 28:e feb funderar jag på att åka till Finland. Kanske hade kunnat hitta något jobb där? Språket tar emot men har ju en tid nu på mig att läsa lite. Eller så stannar jag där iaf två veckor. Beror på pengarna. Det är ju inte direkt billigt där. Men dit ska jag iaf. hihi..

Idag har jag varit på jobbet och kommer jobba varje dag denna vecka förutom på söndag. Imorn har jag 9.3o-19.oo, på onsdag 13.oo-19.oo, torsdag 13.oo-17.oo, fredag 13.oo-19.oo och lördag 12.oo-15.oo. Är inte helt säker på tiderna men det känns faktiskt bra att få jobba mycket nu så man får ihop pengar.

Så den här veckan kommer jag vara riktigt trött och seg. Och uppdaterar väl igen först om en vecka. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0