Jag fryser

Igår var jag på jobbet 9.3o-19.oo.
Det första jag upptäcker är att dörrarna inte funkar riktigt. Dörrarna ska ju stängas när ingen går in el ut. Men de är helt vidöppna. Men ac:n funkade för en gångs skull. Satte på högsta värme och det var okej. Så kom praktikanten. Vi tjattrade en stund och sen kom Tess också. Jo, A (en från Stenungsund) jobbade ju denna dag med. Vi körde på för fullt. Ut med grejer till butiken. Flytta om. Ta in varorna vi fått m.m. Men det var så mycket att vi knappt hann med hälften. Och sen blev det riktigt kallt i butiken. Efter 8 timmars öppna dörrar så fick man ha vantar på sig. Iaf dagen gick ganska fort ändå och det var en bra dag förutom att det var så kallt.

Idag! Helvetes dag! 9.3o-19.oo
Första varorna kommer runt 10. Inga problem tänker jag, ta in de i "hallen". Efter en timme kommer en till last men han får ju inte in dom så han ställer dom utanför. Jag tänkte ju inte mer på det. Men så kommer dom från Systembolaget. -Era grejer står framför våran dörr och nu får vi en last! -What a hell! Som tur är lyckades dom flytta på allt och jag fick fortsätta med grejerna från gårdagen. Så kom C, en tjej från Partille. Stackarn fick bara stå i kassan hela tiden. Och jo.. Idag var dörrarna fortfarande vidöppna och sen la ac:n av. Gissa om det var kallt?! Jeeeesus!!! Bbrrr.. Iaf.. Jag hade lyckats tömma de flesta lådor ute på lagret (10st flyttkartonger) och skulle ta in de från "hallen" (20 flyttkartonger till). Då svettades jag kan jag lova. Och jag hann få in allt innan det var dags för C att gå hem. Men hur ska jag göra med de (30st flyttlådor) som är utanför. Well, jag var helt enkelt tvungen att ringa min far och be om hans hjälp. Tacka gudarna för vilken bra far jag har. Han sa att de var så tunga att jag knappt orkat knuffa in dom. (allt detta ska jag göra själv. Igår var vi ändå tre stycken).
Och den sista timmen var den värsta timmen sen jag börjat jobba där. Det var iskallt inne i butiken. Jag fick ta på mig mina stövlar, en extra tröja och handskarna. Kunderna som kom in tyckte verkligen synd om mig som behövde stå där o frysa. Jag kunde ju inte ha handskarna på mig i kassan och vid flera tillfällen frös jag så om fingrarna att jag inte ens kände knapparna.

Imorn på jobbet ska jag verkligen klaga för butikschefen. Ska hon kanske betala lön till min far som kämpade i över en halvtimme? Eller kommer hon fatta att vi inte kan ta emot så mycket varor. Nu är hela lagret fullt och imorn kommer typ 50-60 lådor till. Helt sjukt. Men dom tror ju att man är en Duracell-kanin och hinner göra klart allt själv. Visst går det undan när vi är 3 st men när en står i kassan o den andra ska ordna med varor.. tiden går fort o det känns som att man inte hinner med något. OCH imorn blir vi 5st som jobbar. Om någon vågar ens gnälla på mig imorn så tar jag mitt pick o pack o låter dom fan klara sig själva. That´s it!!

Ja,, nu fick jag ur mig aggressionerna iaf.

Dagen blev ju inte bättre av att Kim ringde i fyllan och jävlades. Men jag skrattade iofs åt det hela bara. Tror han är lite avundsjuk på att det går så bra för mig utan honom.

Jaja.. Håll tummarna att det går någorlunda bättre på jobbet för mig imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0