Hemma igen

Måste först börja med att säga hur underbart kul jag haft det med världens goaste gäng. Jag är verkligen glad över att det blev så lyckat och att vi hade så himla skoj. Det blev en oförglömlig resa.

Onsdag kväll blev lugn med Sanna och Timo.

På nyårsafton morgon gick vi upp redan halv 8. Så kom ju Sussie och Petri. Vi åkte och handlade det sista. Sen kom ju Timos kusin Asko också. Jag tog en dusch och sen var det mat-dags. Jag fick steka köttet. Maten blev väldigt god. Sen bytte vi om till våra fina outfits.

Vi skrattade så gott åt hur vi såg ut. Bästa outfit blev ju såklart kossan! Och att Asko körde sin grej som kossa gjorde ju allt bara sååå kul.

Det blev lekar också. Tjejerna mot killarna. Det gick bra till en början men sen hade vi inte riktigt koll på vad vi gjorde. Så tyvärr vann killarna. Så typiskt men jag skyller på att killarna var tre och vi två. Eftersom Sanna var domare.

Efter lekarna börjades det sjungas karaoke. Och det är ju inte riktigt min grej men det var ändå skoj när killarna "gick hand i hand till det obebodda huset" ("käsi kädessä kuljemme taloon autioon". ;)

Så var det helt plötsligt några minuter kvar till tolvslaget. Vi samlade ihop glas till alla med vin i. Gick ut på balkongen och tittade på raketerna och kramades och önskade varann gott nytt år.

Efter det minns jag inte riktigt allt. Jag tror det var karaoke time igen. hihi.. Vad jag sen minns måste censureras här på bloggen.

Men det var en riktigt riktigt bra nyår.

Dagen därefter var tjejerna (S & S) väldigt bakis. Så vi åkte till Hesburger och käkade. När vi kom tillbaka skulle vi göra iordning oss för bowlingen. Tyvärr var tjejerna för trötta och dåliga så det blev jag och killarna som åkte.

Jag hade bäst poäng i första ronden och trodde att nu jäklar ska jag vinna. Där trodde jag fel, för Timo kom igång sen med massa strike. Så Timo vann, jag kom iaf tvåa, Petri trea och Asko fyra (A´s första gång).

Sen åkte vi till stan och gick på ett ställe som heter Onnela. Som en labyrint med ett discotek, karaoke och massa hallar. Det blev lite dansande och jag fick shotta lite för att komma igång men istället blev jag trött. Asko hade åkt hem innan. Så jag lämnade T & P där och åkte hem.

Dagen där efter tog vi det lugnt tills mina föräldrar kom. Vi gick till deras husbil så vi inte skulle störa grannarna. Far min tog fram Whiskey till sig och pojkarna medans vi tjejer drack vin o sprit. Det blev en hel crazy natt. Vi tjejer satt uppe längst och berättade om våra dramatiska förhållanden vi haft för lääänge sen.

Sen på söndagen sov jag länge. Jag var helt slut. Sanna lagade mat och det var gott att vakna upp till hennes goda mat. *slurp*. Det blev en lugn kväll. Asko åkte hem o sen kollade vi på en film innan det sen var lägg dags.

På måndag morgon åker jag, mor o far mot hamnen redan kl. 6.30. När vi väl kom på båten lade vi oss i hytten och sov några timmar. Efter det åt vi buffé som var riktigt god. Därefter mötte jag upp Sussie och Petri (dom åkte hem samtidigt). Vi satte oss i rök-rummet och smakade på cider/öl. Stackars Petri som fick lyssna på oss sen efter att vi hällt i oss några cider/öl.

Var i Sthlm efter 18-tiden. Jag lade mig direkt i sängen i husbilen. Vaknade först upp i Borås. Lagom innan man var hemma.

Kom hem till min lägenhet. Satt uppe till 5 imorse för att jag inte kunde somna.

Idag gick jag upp kl. 13 och direkt ringde Tess från jobbet och undrade om jag kunde jobba för henne. Så jag var på jobbet kl. 15. Där stod jag i kassan resten av dagen. Grymt bra med folk nu när vi har rea. Inte en sekunds lugn o ro. Men det gillar jag för tiden går såpass fort då.

Och så var man tillbaka i verkligheten igen. Jag saknar Sanna & C.o sååå mycket. Vi hade så himla kul och det känns som att vi kom varann mycket närmare nu än nånsin.

Tack alla för en heeeelt underbar nyår.

(Bilder lägger jag upp imorn när jag hämtat musen, orkar inte med touch-musen direkt)




Kommentarer
Postat av: anne

kuviiiiiii.................

2010-01-07 @ 23:27:53
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0