Från toppen bra humör till irriterad!!

Vaknade upp med världens bästa humör trots knasiga drömmar. Är så glad att inte mina drömmar kan förstöra en hel dag för mig längre. Var riktigt jobbigt förut när man var överkänslig. För det märker jag nu att jag varit. Och är glad att jag har lyckats få ett lite starkare självförtoende.. eller vad det nu handlar om. ;) hi hi..

Lyssnade iaf på Jukka Hallikainen i högsta volym och dansade runt. Njöt av frukosten med en Göteborgs posten. Trots att det var ruggigt väder ute kunde inget få mig på dåliga tankar. Gjorde iordning mig och fixade håret lite extra.

Och sen var det dags att gå till jobbet. Och när jag kom dit frågade V om jag kunde jobba för T på fredag. 9.3o-19.oo. Well, varför inte, tänkte jag och sa att klart att jag kan göra det. Och SEN säger hon också att vi ska ut på fredagen med jobbet. Och min första tanke var att -Jag kommer ju vara dödstrött ju.

Nu undrar jag om T bara låtsas skylla på att hon inte får barnvakt för att vi ska ut på kvällen. Men hur kommer det sig då att nån kan vara barnvakt senare? Anledningen var att hennes dotter är sjuk. Ger hon mig den ursäkten bara för att själv slippa jobba en hel dag och för att orka sen på kvällen. Visst, kan det ju stämma det som sägs. MEN varför kan då inte nån köra halv dag med mig på fredag. Som tex V hade kunnat jobba förmiddag och jag eftermiddag. Men det orkar hon inte.

Så jävla skööööööööööööööönt att slippa jobbet nu. Känns som att dom bara kört med mig det senaste. Inte mig emot, jag har ju fått bra pengar för det. Men hur var det i lördags när jag var dålig? Kunde någon ställa upp för mig? I en fucking timme.. Nej!! Ah.. ggrr..

Iaf.. det känns ändå kul att vi ska ha en fredagskväll ihop på stan med god mat och lite drinkar. Men hade gärna velat att H också kunde vara med. Hon jobbade ju ett tag med oss och är en så himla go tjej. Får se hur det blir med det.

Sen när jag kom hem (hihi.. nu är mina föräldrars hem mitt hem också). Ingen hemma, föräldrarna har åkt till Finland. Jag sätter musiken på högsta volym och går upp till andra våningen. Tänker att nu ska garderoberna rensas ordentligt! Och jaa.. det blev en överfull flyttkartong med kläder som ska slängas eller lämnas till nån sån där återvinningsgrej. Blev inte mycket kvar. Och nu önskar jag att jag får lite pengar över till shopping, behöver ju allt nytt. Underkläder, byxor, linnen, tröjor, toppar, festkläder, klänningar. Nu när man äntligen slipper arbetskläder och kan ha lite andra kläder på vardagarna. Men får se om jag o mor kan ta en liten shopping runda på stan. Behöver ju en helt ny garderob. :D

Ja det var väl det.. fick ut lite aggressioner igen.. hihi.. Hoppas bara att jag vaknar lika glad imorn igen och att jag får vara på gott humör resten av dagen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0