Resan

I onsdags åkte jag mot Finland. Mötte Sanna på båten. Hon jobbade så jag gick till hytten, tog en dusch o gjorde iordning mig. Sen kom Sanna och hämtade mig och vi gick till hennes hytt. Där "festade" vi lite med hennes arbetskamrater. Fick många skratt. Men sen blev jag trött och gick till min egen hytt. Fick inge sömn iofs, var ju inte många timmar kvar tills vi var framme.

Mötte Sanna sen på morgonen och när vi kom ut från båten, möter Timo o Baby oss. Var så himla kul och se Baby igen. <3 Vi åkte till affären, köpte lite mat o dryck. Sen åkte vi hem till S o T. Där försökte vi sova ett tag. Gick ju inge vidare. ;) Men lite vilade vi iaf. Vi smakade lite på cider och spelade Wii och kort. Blev en lugn kväll.

På fredagen sov vi ganska länge. Så tog vi en sväng till "stan" och fixade lite grejer. Sen blev det lite stressigt att laga mat, göra iordning oss m.m. För vi skulle bowla på kvällen. Vi hade riktigt skoj på bowlingen. Men Baby var alldeles för bra den här gången. Så Timo kom etta (inget ovanligt), Baby kom tvåa, jag trea och Sanna sist. 

Efter bowlingen åkte vi hem igen. Fortsatte smaka på alkoholen, lyssnade på musik o pratade om allt mellan himmel o jord. Blev lite sent.

På lördagen sov vi nästan lika länge. Och så skulle alla kolla på backhoppning. Men efter det hyrde vi två filmer. En komedi och en skräckis. Dom var bra båda två men efter skräckisen var man ju lite  skraj. ;) Somnade himla sent.

På söndag morgon gick vi upp halv 7. Jag skulle hemåt och Sanna skulle jobba. Och pojkarna körde oss till hamnen. Kändes jätte jobbigt att lämna Baby. Han är en så fin kille. Men jag åker ju tillbaka snart.

Så på båten var Sanna Ville Viking. Hon var så grymt bra på att showa. Kunde själv inte hålla mig för skratt. Barnen var ju överförtjusta. Efter showen käkade jag frukost och gick till hytten. Där försökte jag sova. Grannarna mitt emot var ju i gasen. Men låg där i flera timmar o slumrade till. Sen gick jag och käkade lite och efter det var det dags att hoppa av båten.

Som tur var hann jag möta Sanna innan jag skulle gå av båten. Hon följde mig ut och jag tog bussen mot centralen. Tåget kom i tid men sen försenades den 1 timme. Så klockan var halv 2 på natten när jag var hemma.

Ett stort tack till Sanna och Timo för allt. Ni är bara helt bäst. Jag saknar er redan.

Och Baby.. On niin ikävä! Enää 3 ja puoli viikkoa ja sit nähdään. <3

Ja, jag är förälskad. :)

Nu måste jag ner till arb.förm och förs.kassan. Imorn blir det äntligen ansiktsbehandling. Och på torsdag åker jag med föräldrarna på Svenska Rallyt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0