Hmm..

2 veckor sen jag uppdaterade. Well, som de flesta vet så är jag ju hemma nu iaf.

Efter Levi-resan åkte jag ner till min baby i Tampere. Där var jag i över en vecka.

Jag fyllde ju år den 9:e april så jag och baby åt på en jätte fin restaurang. Man hade utsikt över hela Tammerfors då den snurrade samtidigt. Maten var lyxig. Och priserna var skyhöga. Men trots att vi tog förrätt och varmrätt så blev det inte dyrt (det var mest vinet som hade bra priser). Smakade på pumpasoppa och sen kyckling med potatis på något annorlunda sätt. Riktigt gott.

Info: Näsinneula är ett 168 m högt utsiktstorn i Tammerfors. Det är stadens och Finlands högsta byggnad samt Nordens högsta utsiktstorn. (-Wikipedia)

Efter det åkte vi o bowlade. Timo väntade på oss där. Vi hade jätte skoj men tiden gick så himla fort. Efter det promenerade vi en liten bit, tog en taxi o Timo hämtade sin bil och vi åkte till stan. Var på ett coolt ställe som heter Be-bop. Färgglatt med massa roliga saker i taket o lite överallt. Det fanns gungor över dansgolvet där "dansade kunde gunga" och strippstångar. Men just den kvällen var det lite folk där så det var inge show. Lite dansande blev det och aspackad blev jag. Hehe..

Dagen efter käkade vi pizza och smakade på cider igen, men det blev en lugn kväll. Och på söndagen åkte jag med Timo till Turku för Sanna skulle komma hem från jobbet måndagen och jag ville ju träffa henne innan jag skulle hem.

På måndagen kom Sanna, hon var jätte trött så vi sov ett tag. Sen tog vi en timmes promenad i härliga vårvädret. Efter det lagade vi mat, bastade och smakade lite på cider. Men Sanna var trött o lade sig tidigt och jag bestämde mig för att åka hem dagen efter eftersom jag hade möte till arb.förm.

Så en hel månad hann jag vara där. Och det var en riktigt kul resa. Med tanke på alla ställen och människor jag fick se. Och att jag fick vara med baby så mycket också <3

Och baby kommer hit den 6 maj!!! Bara två veckor tills dess. Ser verkligen fram emot det. Saknar honom så mycket och lyckligare har jag aldrig varit för han är det finaste jag nånsin träffat.

I helgen då. I fredags var jag hemma med mor o far, käkade middag och sen bestämde vi oss för att åka till karaoke-baren. Var där lite tidigt men sen kom Anne och Mirka också. Det var en riktigt skoj kväll. Gapade lite i mikrofonen när Anne och Mirka sjöng *pinsamt. Och dansade några svängom.

På lördagen vaknar jag redan innan kl. 11 och ringer till Anne. Vi bestämmer att ja ska komma över till henne. Jag lekte massor med barnen och sen smakade vi på cider lite senare. Eftersom det inte finns 7.0% cider i Finland så kan jag ju säga att det small till ordentligt nu.. hehe.
På söndag eftermiddag vaknar jag och lekandet fortsätter med barnen men inte med lika mycket energi iofs. hihi. Och när dom har lagt sig på kvällen, smakar vi på lite till cider. Men det blev lugnt, iaf för min del för jag somnade. hehe..
Så jag var inte hemma förrän 2o.30 igår kväll, efter att ha varit hos Anne sen i lördags. Får ju inte glömma nämna att Mirka var också med hela tiden. Och att vi var ju på Bamboo och käkade igår också.

Idag är jag rastlös!! Jag behöver ha nått att göra hela tiden.. men men.. Det jag gjort nu är iaf det att

-Jag ska åka med mina föräldrar till USA i Oktober!! Det blir nog Florida så jag har suttit här hela morgonen/dagen och kollat efter hotell och flyg. Och jag bara lääängtar. För det har ju varit en dröm sen över 10 år att få åka dit.

Men nu måste jag sluta här. skriver mer some other time. är uttråkad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0