Imorgon istället

Eftersom jag jobbade så sent idag hann jag ju inte åka och hälsa på lill-tösan. Så det får bli imorn istället. Mamma o Cassie har iaf varit och hälsat på dom idag och såhär berättade Cassie om sitt första möte med lillsyrran.

-Lillasyster grät mycket. Pappa tog på henne blöja. Hon gråta jätte mycket.
Men hon är min lillasyster. Hon var så liten. Jag klappa henne på kinden. Hon är så härlig!!
Titta så fina bilder jag tog på lillasyster. (hon visar bilderna hon tagit .. tyvärr på väggar och sig själv)

Sen frågar jag vad bebisen ska heta. Ett klockrent svar blev det -Hon ska heta Lillasyster! (-Pikkusisko! Piikun pikkusisko!)

Så härligt att hon tar det så bra. Men hon vart så ledsen när bebisen gråtit.

Jag försökte förklara för henne att en liten bebis gråter lätt, att hon inte behöver bli rädd. En bebis kan gråta när hon är hungrig eller trött. Du är så stor nu så du kan prata med oss och säga när du är hungrig eller trött. Det kan inte en liten bebis.

(Det var väl bra sagt?.. hehe.. duktig moster)


Jag ser verkligen fram emot imorn. Ska köpa något mysigt dress till henne. Fast så mycket kläder behövs ju inte köpa nu när hon får ärva. ;) Syrran sa att det var faktiskt lite synd för hade det varit en pojk hade man ju fått köpa nytt av det mesta. Men lika glad är hon ju ändå. Men alla förstår ju att det är ju roligast att få köpa allt nytt. ;)

Nä, idag ska jag försöka gå o lägga mig lagom tidigt så jag orkar imorn.

Kommentarer
Postat av: anne

älä nyt unoha kertoo sit miten meni :D

2009-10-15 @ 09:41:03
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0