Vilken dag

Var på jobbet 12.50 och chefen säger att -Jaha, du hade visst missat att du börjar egentligen 12.30. Ooops! Jag skyllde på att jag faktiskt trodde att den här veckan gäller fortfarande samma tider som innan. Vilket var sant! Dumma jag hade kollat fel såklart. Så nu ska jag göra mitt schema så jag verkligen har koll på de nya tiderna!

Hela dagen på jobbet var riktigt segt eftersom det var så lite kunder men bäst var när min mammas farbror kom förbi. Han stannade till hos mig och berättade att han var på väg till affären för att köpa tillbehör till lax-soppan som han sen skulle tillaga. Och jag sa som det var att -Lax-soppa är ju det godaste som finns. Att jag alltid äter det när jag är i Finland (nästan alla gånger jag äter på restaurang där blir det lax-soppa). Så var det inge mer med det utan han fortsatte sitt ärende.

Men så kommer han tillbaka sen efter några timmar med en matlåda till mig med lax-soppa! Åh.. vad glad jag blev. Hihi.. Och den var riktigt god kan jag lova! :) Det var ju så himla snällt av honom. Det gjorde att dagen min var riktigt bra idag! hihi..

Sen så var jag tvungen att ta en sväng upp till grannen här, för min kära (senila) far hade postat ett viktigt brev innan dom åkte till Finland (för två veckor sen) och den har inte kommit fram till personen han skickade den till. (Antagligen pga att han missat skriva rätt adress) Så jag fick gå upp till grann-damen som jobbar på posten och fråga om hon kunde hjälpa oss och se efter på nått sätt om det finns kvar nånstans i deras lager. Och inte nog med att det var pinsamt att gå upp o be om en tjänst, hela familjen satt ju o åt middag. hehe.. Men hoppas att det dyker upp då. Gjorde en "anmälan" på postens hemsida också så vi får väl hålla tummarna att dessa viktiga papper dyker upp.

Nä, nu ska jag göra schemat innan Grey´s anatomy börjar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0