Spanien 1993

Jag satt och lyssna på musik på youtube och hittade den här:

Jag kom att tänka på Spanien-resan 1993. Jag hade ett band med blandad musik. Och på kvällarna satt jag, syrran och Lotta uppe på våran tak-terass och lyssnade på musiken. Den spelades om och om igen nästan varje kväll.

Jag var tvungen att leta upp albumet med bilderna från den resan. Jag hittade tre som jag kan lägga upp här.

Första bilden är från en kväll när vi var på en jätte stor och fin restaurang. Vi var ett gäng på säkert 20pers på den här resan. Och här är alla barnen med på bild. (jag fotar såklart). Den här kvällen skulle jag busa lite med dom mindre barnen. Jag sa till Lotta att jag ska gömma mig bakom en mur och vifta med ena armen (hade en vit tröja) över muren så att hon ska ropa på barnen och säga -Titta där, vad är det? Är det ett spöke? Barnen blev ju såklart rädda och gick och berättade för föräldrarna. Samtidigt kunde jag komma fram och fråga dom vad det är som händer. Dom visade mig muren och berättade att det var en spöke där. Men såklart syntes den ju inte till. På nått sätt lyckades jag smita dit bakom muren flera gånger och låtsas vara spöke. Och ropa -Buuu, buuu!



På andra bilden ser ni ju vad som händer. hihi.. Far min var en riktig mästare med lekar och tävlingar i poolen. Här är det syrran som flyger. Alltså vi ställde oss på hans axlar. Han böjde sig ner och tog sats och kastade iväg oss.
Vi barn brukade göra "sång-lekar" under vattnet. En skulle "sjunga" en låt under vattnet medans alla andra också är under vattnet och försöker höra vad det är. Svårt att förklara. Men det var faktiskt jätte lätt och göra.



Här är vi tjejer i duschen. Från vänster: Jag, Lotta, Syrran och lilla Sabina.

Vi bodde på ett jätte bra och stort område. Vi var 3-4 familjer där. Alla hade sina egna lägenheter runt poolen. Det var verkligen paradiset för oss barn. (Ja, jag var ju bara 11 år). Men det var ju ett av de bästa resor någonsin. Och jag är glad att jag har så mycket minnen kvar av resorna.

Vi var ju inte bara i Spanien under denna resa. Eftersom vi bilade hela vägen ner. Vi stannade till i Euro Disney och Eiffeltornet. Det blev ju Danmark, Österrike, Belgien, Frankrike, Andorra och Spanien.

Och den här Lotta. Henne träffade jag på resan och efter resan brevväxlade vi lite men tappade kontakten efter ett tag. Jag vet inte vad hon heter i efternamn. Men jag tror att jag ska ha mina adress-böcker kvar från när jag var liten. Det hade varit kul om hon kom ihåg mig och om vi fick kontakt igen. Jag gillade henne skarpt då. Och hon lärde mig spanska. Det var på den här resan som jag blev så intresserad av språket. Ack.. att jag inte började läsa in språket på allvar.

Här är en till låt som är speciell från resan:



Vad säger ni? Borde jag ta med mer bilder och berättelser om mina resor? Är det kul att läsa om? Tell me!!

Kommentarer
Postat av: anne

allt e kul :)

mut joo semmosta on kiva lukee mitä ei tiedä susta ja nähä vanhoi kuvii :) reissuista ja muutenki.

2009-11-12 @ 23:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0