fy vilken dag

En god järning: 
Jag hämtade posten från brevlådan hos mor o far och misstänkte att ett av breven var viktigt att öppna direkt. Vilket jag gjorde och där fanns ju brevet som pappa skickat men som inte hade kommit fram. Posten hade öppnat paketet och skickat tillbaka det till pappa då dom hittat hans adress i alla papper. Och det var som han trodde.. han hade glömt av helt att skriva adressen. Så jag ringde till min far och berättade den glada nyheten. Och det märktes verkligen hur lättad han blev. Han blev såå glad. Och vi bestämde att jag ska åka och lämna brevet personligen till hans revisor som skulle ha det.

Jag åkte till stan. Kollade lite på dop-present till Alda och hittade något såå fint. Och sen fick jag tag på han jag skulle lämna brevet till och lämnade det. Han hade också varit riktigt orolig och tackade jätte mycket.

Ett samtal som förändrar mitt liv: 
Det ringer på min mobil och det är Kamila från jobbet. Jag tänkte att hon ringer väl för att hon vill ta ledigt nån dag och kolla om jag vill jobba då. Men det var inte alls så. Våran butik ska läggas ner. I SLUTET AV JANUARI!! Jag blir alltså arbetslös då. Om jag inte lyckas hitta nått annat. Det positiva är att jag nu verkligen måste söka efter ett annat jobb, vilket jag bara funderat på än så länge. Men det negativa är ju den korta tiden man har på sig. Som jag sagt, vi har haft det dåligt med kunder och butiken gått på minus. Och nu är det dags att lägga ner.

Falskhet:
Jag bestämde mig för att åka hem till min lägenhet. Och ringde till en kompis för att få sällskap på resan. Och inte nog med det så pratade vi i 2 timmar och 10 min. :) Han berättade om vissa saker som hänt för några år sen som gjorde mig riktigt förbannad. En viss person har gått bakom ryggen på mig. Vilket jag alltid misstänkt. Men nu kom det verkligen fram. Och jag hade sån lust att skriva till henne på Facebook om att jag vet. (hon bor inte här) Men det lönar sig ju inte så jag raderade bara henne och hennes vän. Det hade varit skönt att få avreagera mig men det har gått så lång tid sen dess att det bara skulle riva upp allt gammalt.¨

Framtiden:
Om jag inte hade haft lägenheten och vetat om att butiken ska läggas ner så hade jag sparat mycket pengar och åkt på en månads resa i februari. Men när sånt här händer med så kort varsel vill man bara ge upp. Men det ska jag inte. Idag ska jag kolla vart jag ska söka och imorn ska jag ordna min CV och skicka lite hit o dit. Det som känns bra är att jag har tre veckors ledighet nu i jul o nyår. Och känner att jag uppskattar det mer nu än innan. För får jag ett annat jobb sen (man kan ju alltid hoppas på det bästa) så blir det förhoppningsvis ett 9 to 5 job. :)

Just nu:
Nu.. just ikväll vill jag bara ta det lugnt. Ta ett glas vin, äta glass och titta på tv. Men visst, kolla lite lätt efter jobb och företag. Ska ta ett bad och lägga mig lagom tidigt för att orka jobba imorn.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det e nog dags för en stor förändring i ditt liv =) Spännande... Undrar vad som händer? Skit bara att jobbet försvinner men de betyder bara att någonting nytt kommer till. Håller alla tummar och tår för det bästa för dig min vän. Kram

2009-11-13 @ 10:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0