Fredagen den 13:e

När jag kom till jobbet idag väntade regionschefen, systemchefen och mina kollegor på mig. Men butikschefen fattades. Vi hade möte och då kom det fram att butikschefen har lämnat sin plats omedelbart. (klandrar inte honom) och att jag har kontrakt t.o.m 12:e december. Vi fick ett nytt schema för den här sista tiden (vilket var helt knas och måste göras om) och sen var det inte så mycket mer.

Jag jobbade på som vanligt, fast hade ju såklart mer att göra idag än i vanliga fall (tiden gick iaf fort). Men stackars Kam som inte alls mådde bra. Försökte skoja lite med henne och fick henne att skratta men jag såg hur ledsen hon var. Hon har ju familj och jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara.

Jag själv kunde bara skratta åt det hela.. det kom så lägligt för min del. Visst, det blir tajt om tid nu med att hitta annat. Men nu blir det en riktigt ordentlig resa, med att hitta jobb och allt. Skönt att ändå komma iväg tre veckor till Finland och bara ta en paus.

Hade jag inte haft lägenheten.. åh.. Då hade jag stannat längre i Finland. Pratade med K idag och berätta om hur allt ligger till och när jag sa att -Ja, jag kanske stannar i Finland, vem vet! Men då fick jag det här svaret -Nej, nej.. glöm det! Du åker på semester och kommer tillbaka sen. Punkt slut. Kändes så himla skönt att höra. Maybe there´s still hope! ;)

Iaf.. efter jobbet kom jag hit till mina föräldrar. Har kollat på tv och filmen "Broarna i Madin County" kom idag. Jag säger bara -åååhh! Kärlek, kärlek, kärlek! Och kände igen mig lite i det. Men jag hoppas det blir tvärtom för mig. ;)

Nu väntar jag på att tvätten blir klar (vad skönt o bo i hus o kunna tvätta vilken tid man vill på dygnet). Och sen ska jag lägga mig. Ska ju jobba imorn.

Sen kommer ju Collin och J hem till mig. Vi ska äta Sushi och spela sällskapsspel. Det ska bli riktigt mysigt!


Så, fredagen den 13:e.. var det en otursdag för mig eller var det en "min-framtid-ser-nog-lite-ljusare-ut-nu-dag" och då menar jag att.. Jag slipper Hemtex och får kanske världens bästa jobb.. hehe.. Och att en vacker person kommer tillbaka in i mitt liv och vi lever lyckliga i alla våra dagar.

Men just nu.. t.o.m den 4:e jan ska jag bara ta en dag i taget! Och njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0