Hellolo

Här sitter jag hemma och väntar på att Kim kommer hem, han skulle ta en sväng på stan o sen komma hem o laga middag till oss. Idag gick jag upp lite tidigare än vanligt. Fick äntligen tvätt-tid och nu är allt rent och lägenheten har jag fått städat också. Nu längtar jag bara tills pengarna kommer så vi kan köpa hyllor och förvaringsskåp. Sen blir det inflyttningsfest men jag måste varna er såhär i förväg... Tapeterna är ju inte de fräschaste men jag har vant mig vid det själv iaf och har börjat trivas lite mer nu. Fast kontraktet gäller ju bara till oktober och då ska vi förhoppningsvis flytta till en fräschare och större lägenhet (iaf en större toalett behövs).

Vad mer?

I fredags gick jag hem till mina föräldrar direkt efter jobbet eftersom Liisa (min "extra-mamma") var där och dom hade ätit middag. Så det fanns ju mat kvar över till mig. Sen smakade vi på vin o jag lyckades övertala alla om att åka till karaoke-baren. ;) Sen kom Sanna dit också och vi hade jätte skoj. Men tyvärr minns jag inte så mycket av kvällen. Jag var ju så himla trött efter att ha jobbat fyra dagar i rad och sen blev det ju lite för mycket vin också.. hehe. Men jag vet att jag hade kul iaf. ;)
Jag åkte hem till mina föräldrar och sov över hos dom. Eftersom jag skulle till jobbet på lördagen. Och jag säger bara,  aldrig mer ska jag dricka dagen innan. Jag kände mig jätte dum och var bakis så jag stannade bara en timme. Efter det åkte jag till syrran. Kim hade varit där sen fredagen. Vi gick o handlade mat och sen grillade Toni kött och syrran gjorde potatisgratäng. Det var gott men jag var riktigt bakis och fick inte ner så mycket. Sen var det ju Eurovision song contest som gällde. Oj.. vad man fick skratta åt många bidrag. Tex Greklands.. vad sysslade grabben med på scen? Jag skrattade iaf genom hela låten. hihi.. Och efter den åkte vi hem till oss o deckade ganska snabbt.

På söndagen ringde far o frågade om vi vill komma på middag eftersom syrran o Toni skulle vara där så vi åkte dit, käkade lite och sen hem igen.. :) Sen dess har vi bara varit hemma o tagit det lugnt. Jag har nu efter förkylningen fått nån inflammation i översta tandköttet till vänster som går upp till vänster sida av huvudet. Riktigt jobbigt, jag som hatar piller har fått ta minst en värktablett varje dag för det gör så ont. Inte har jag haft "tid" heller att kolla upp det. Men men..

Imorn ska jag till jobbet igen o jobbar varje dag till lördag.

Sanna ringde nyss. Berättade att vi ska samlas kl. 8 på fredag morgon (nästa vecka) för att åka med bussen till Sthlm.. För vi ska ju på Riga-kryssningen då. Men fy fan, då måste jag upp kl. 6 och hur ska man orka festa sen på kvällen? hihi.. Nä.. det ska bli så underbart häftigt. Ser fram emot det jätte mycket. Och det ska bli kul att mina föräldrar åker med också. Åh.. vad jag längtar. :)

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och vänta på att värk-tabletten börjar verka. :(

Här får ni en favorit som jag lyssnar på ganska mycket nu "Milow - Ayo technology"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0