Tiden går fort när man har kul.

Nu tänkte jag uppdatera lite om midsommar och tiden efter det.

På midsommarafton städade jag klart huset. Gjorde fint ute på altanen. Dukade och fixade till salladen m.m. Efter 16-tiden kom Sanna och Timo. Jag o Sanna fixade potatisen och grillspett medans Timo fick ta hand om grillen. Sen var ju Niina, Beno och Matte här också. Dom gjorde också grillspett. Maten var ju inte klar förrän runt 19-tiden. Men riktigt gott var det. När vi ätit klart och dukat bort allt dök det upp ännu mer folk. Det var Johnny, Bullen, Mika, Lange, Carolina, Bisse, Peter, Chrille, Babsan och Daniel. (Hoppas inte jag har missat nån nu) Sen var det fest. Jag fyllde min stora vattenpistol med vodka och den smakade alla på. Jag o Sanna körde några svängom och sen fick hon lära Bullen också. Ja.. sen är det lite luckor här och där. Minns inte riktigt allt. Men kul hade jag iaf och det är väl det viktigaste. En super bra kväll var det. Är jätte glad för alla vänner jag har. Sanna du är ju bara helt bäst. Och Johnny, tack för snacket. ;)

Så på lördagen stannade Sanna och Timo för att äta middag, det blev tacos. Jag tog hand om grönsakerna och Sanna köttfärsen. När jag hackat klart allt förutom löken säger Sanna till mig att hon kan ta den.. Och swissshhh! Jag skar mig på pekfingret. Och tack vare våra stylvassa knivar så blev det ju ett ordentligt jack. Jag höll på och svimma. På riktigt! Så jag lade mig ner på golvet och svettades och skakade. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Och när vi försökte plåstra om det så (nästan) sprutade blodet så det var bara att åka till akuten. Först käkade vi såklart. Väl där möts jag upp av en ganska snygg läkare som pinar mig ordentligt med rengöringsmedel. Det blev många skratt och lite snurrigt för min del. Men det ända som behövdes göra var att tejpa ihop det. Så nu har jag besökt akuten för första gången i mitt liv också.. hehe..

Så kom vi tillbaka hit men jag kände mig riktigt dålig. Inte nog med att jag var lite bakis så mådde jag dåligt pga såret också. Sanna som ville festa till det, men det får vi helt enkelt göra en annan gång. Så dom åkte hem och jag slappade på soffan resten av dagen. På söndagen kom syrran, Toni o Cassie hit. Vi satt och tjöta bara lite och jag smakade på vin så minnet försvann. Nu är det slut med alkoholen för min del. Jag har ju inga limits när jag dricker nuförtiden. Men det är iofs för att jag inte känt mig så himla bra det senaste heller..

Nu måste jag hoppa in i duschen för om en timme ska jag jobba. Så jag skriver mer efter jobbet och lägger in bilderna då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0