Sol och bad!

Sådär ja..

I lördags jobbade jag ju 12-15. Efter det skyndade jag mig hem, tog en dusch och åkte över till en vän (rättare sagt hans mor). Där var ju hela släkten då dom hade grillfest. Det var kul att träffa alla igen efter många år. Efter bara en halvtimme där åkte vi mot Partille där hans jobb hade firmafest. Där satt dom utanför företaget, hade gjort långbord och grillat massa grillspett. Det var riktigt gott men usch vad varmt det var. Satt ju i solen och det blåste inte ett dugg. Men det var ett härligt gäng på 14 pers. När vi smakat på maten och alkoholen åkte vi till Liseberg. Det första vi såklart gjorde var ju att vi gick till ett av barerna. När vi tagit varsin öl/cider var det dags för Femkamp. Vi började med äggkastning (plastägg som skulle sättas i fågelholken), det gick inge vidare för min del men det fanns många som lyckades riktigt bra. Efter det var det dags att skjuta. öh.. Jovisst! Mitt i prick hela tiden.. Eller inte! No comments on that one! Sen blev vi törstiga och gick till en annan bar. Där fastnade vi sen i flera timmar. Så det blev inge mer femkamp för våran del. När vi åkte hem stannade vi till hos hans mor igen men det var ju inga kvar. Barnen tjatade på oss tills vi lovade att vi skulle bada nästa dag.

Så på söndag var det ju bara att ta sig upp kl. 10. Men som tur var hade jag ingen baksmälla. Har lärt mig dricka vatten innan jag lägger mig ;) Så vi åkte bort till hans mor där alla barnen väntade på oss. Först käkade vi pizza och sen åkte vi till Surtesjön. Först var jag riktigt osäker på om jag skulle bada men jag hade ju faktiskt lovat så det var bara att hoppa i. Lite kallt var det ju och första doppet det här året ;) Efter några timmar där åkte vi tillbaka till hans mor. Jag satt mest o tjattra med "kääringarna" medans han spelade spel med barnen. Men så blev jag riktigt seg och vi åkte hem. Kollade på film medans Toni gjorde mat. Maten blev inte klar förrän kl 22. Men gott var det med köttfärslimpa och potatis. :)

Idag väckte Sanna mig redan kl 9. Så åkte vi till landet sen. Hon hade med sig Daisy (hunden) och jag kastade, kastade och kastade pinnar och frisbee (hur fan stavas det?) medans Sanna grillade kött o korv till oss. Vi tog några dopp och bara njöt av solen (och av att det faktiskt blåste så man inte behövde kremeras levande). Det var riktigt härligt! Efter det åkte jag till Jo eftersom syrran var där med Cassie. Jag hade ju glömt nycklarna. Men bara efter en halvtimme åkte vi hem. Nu fick hon nattat Cassie och har åkt iväg för att hämta Tonis son som kommer med flyget. Det kommer vara fullt hus nu så jag tror jag kommer flytta till Majorna och vara där resten av veckan. Orkar inte med två skrikande ungar som springer hit  o dit. hehe..

Ja, dom senaste ddagarna har varit riktigt härligt varma och mysiga. Jag njuter för fulla muggar av vädret. Imorn ska jag kanske till havet för att bättra på solbrännan för sen ska jag ju jobba resten av veckan *pust*.

Hoppas ni också njuter av vädret. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0