Riga Kryssningen 29-31 maj

Vi träffades på fredag morgon kl. 8 utanför Souvarit. Sanna hade kommit dit lite tidigare än oss och passat platser till oss på bussen. Sen hade vi ju ungefär 8 timmars resa framför oss. Först stannade vi till i Borås och plockade upp mer folk. Sen stannade vi i Linköping och där kom ett par med också. Efter det stannade vi till nånstans och käkade. Jag sov nästan hela resan. Hade ju inte fått någon sömn på natten. Väl framme hämtar vi ut våra hytt-kort och går på båten. Vi lämnade våra väskor i hytten och gick över till mor o fars hytt som var mycket större. Där tog vi första groggen. :)


Såhär kramgoa blev vi av första groggen! :)

Sen var det bara att hoppa in i duschen, göra iordning oss och gå till Nightclub (vad den nu hette). Karaoke-tävlingen började och det gick jätte bra för Sanna för hon gick vidare till finalen. Vi käkade på den finaste restaurangen på båten. Far ville att Sanna skulle få vara med och uppleva det. Men oj.. vilka problem det blev med maten då hon o mor inte riktigt fick det dom önskat sig. Men jag och far valde fisk och det var riktigt gott. Smakade på ål gjorde jag också. :) När vi sen var klara, var klockan redan 1 på natten och jag var helt slut. Så jag bestämde mig för att gå o lägga mig redan kl. 2. Sanna fortsatte efterfesta med dom andra artisterna till kl. 8 på morgonen.




Skål till Sanna för finalplatsen!


Gott med rödvin!

Sen var väckning runt 9 för vi skulle ju på land i Riga. Bussen tog oss till gamla stan där vi sen fick vandra runt fritt. Vi gick och gick. Kollade lite i affärer. Sen käkade vi pizza på Stockman. Efter det handlade jag lite kläder och sen var det dags att gå till bussen igen. Aj.. vad ont i fötterna jag hade. Promenaden till bussen kändes flera mil lång (vi gick ju såklart vilse). Men hann med bussen iaf.




Smirnoff Ice som återställare!

Sanna gömde sin i en påse!

Så ont i fötterna!

Väl på båten igen, deckade vi. Var helt slut och sov i några timmar. Sen blev det bråttom till finalen. Och ja, Sanna vann ju! Grattis ännu en gång gumsan! Det blev bubblande champagne till Sanna och det skålades och grattades! Efter det käkade vi på ett mindre flott ställe och vi tog alla oxfilé så det verkligen inte kunde bli fel. Sanna kände sig lite bakis och vi bad henne ta en vodka-shot. Det hjälper ju. Vilket det tydligen gjorde för så fort servitören kom tillbaka sa hon -One more!! Efter det kom festar-känslorna fram. MEN det var inte många som festade den här natten. Så vi var i säng runt 3-4 tiden.


Skål


-Och vinnaren är....
Sannas pokal och champagne

Upp kl. 9 på morgonen. Hoppa in i duschen och på med kläderna och gå ur hytten. Sanna åkte inte med hem utan åkte till Fagersta. Så jag hade ju två säten för mig själv. Men fick inte lika mycket sömn som på vägen dit. Men resan hem gick ändå ganska fort. Var hemma runt 18-tiden. Syrran och Cassie plockade upp oss. På väg hem till mina föräldrar frågade syrran Cassie vad som väntade hos mormor och morfar. -Tårta!! Skrek hon. Åh.. nej, tänkte syrran. Det skulle ju vara en överraskning till mormor. Cassie skulle ju säga att hon fått en ny potta. Hihi.. Så det skrattade vi åt resten av hemvägen. Väl framme hade ju syrran ordnat rosor, smörgåstårta och jordgubbs tårta till mor på morsdag. Sen var det bara att slappa resten av dagen på soffan. Kim kom sen också och vi stannade till måndag.

Tack Sanna för en underbart rolig resa! Sorry.. att jag inte orkade festa den första natten. Men jag hade jätte skoj och hoppas du bjuder med mig på Helsingfors kryssningen som du vann. haha.. Nädå.. ;)




Vad jag måste säga om kryssningen i helhet var ju att det var en bra båtresa.. förutom att det var lite jobbigt med Lettlänningarna som varken pratade finska eller svenska. Var tvungen o beställa allt på engelska vilket dom knappt kunde heller. Själva Riga var mysigt. Det gamla fanns kvar, vilket jag gillade. Men visst gillade jag det nya moderna också. Synd att man inte hade mer tid bara. Hann ju inte se så mycket. Men tack vare Sanna, mor och far så var resan riktigt bra ändå. Jäkla buss-resan som gjorde mig så himla trött bara.

 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tottakai lähdetään helsingin risteilylle. heheh... artistejen kanssa... kuulosti pahalta. Kram

2009-06-04 @ 18:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0