god natt

Idag har jag ju jobbat 13-19. Och på min lunchrast tog jag en sväng förbi affären bredvid. Alltså systemet. Köpte fyra cider. Kom hem o njöt av den första. Syrran, Toni o Cassie är ju här. Så vi grillade (lill-tösan sov vid det här laget) och en vän kom hit också. När vi ätit oss mätta så spelade vi "Afrikas stjärna". Toni vann ju alla gånger så det var ju inte såå kul. Men sen skulle vi lägga oss.

Dumma tankar kom fram. (Vid det här laget hade jag ju smakat på alla 4 cider) Och jag kan inte sova. Utan vill lyssna på låten om och om igen. Det har inget med mitt "perfekta liv" att göra. Utan den är så jäkla härlig bara + texten gör ju att man önskar något vettigt i sitt liv.

Det här är svårt. Men det är ju något man får acceptera. Önskar att jag vågat ringa till dig S men jag har ju gjort bort mig så många ggr pga honom så jag skäms för att jag sitter i samma sits igen. Och vilket jag alltid sagt innan är ju att -Detta var sista gången! Men faktiskt så är detta sista gången.

Jag har lärt mig nu att det finns vettigare killar. Och träffar jag ingen bättre så är jag utan. Jag väljer hellre min familj nu före allt annat. Skulle allt bli knas så vänder jag mig hem hem igen. Trots att jag är 27 år så tänker jag inte skämmas för att bo hos föräldrarna. Jag har mina föräldrar som stöttar mig. Det är inte många föräldrar som gör det. Därför är jag som jag är. Jag har tryggheten. Jag kan ta skit men jag kan slänga skiten i väggen också och fortsätta leva. Kanske därför jag valt att vara med idioter. För att jag har trygghet hos min familj.

En vacker dag kommer jag skina. Hela min själ kommer må bra. Och det är den dagen jag får känna mig fri. Den dagen mina föräldrar kommer hem. Jag berättar sanningen för dom (dom vet ju inget om detta med Kim... dom är ju för fasen på semester och inte ska dom behöva ta hand om deras lilla dotter). Och sen kommer jag att känna mig som en stackars liten flicka i några dagar. Men sen efter det kommer jag ju må bra igen.

En resa. En endaste resa hade varit perfekt. Men eftersom jag inte tagit  ut nån semester nu från jobbet så har jag bara augusti att se fram emot:

Möhippa
Bröllop
Stockholm (Tonis band har spelning)
Madonna konsert
Axevalla tanssit

Sen när det är september har min chef lovat att jag får ta ut en semester vecka för att jag ska utomlands.

Heh.. Kom på detta nu. Min chef undrade vart jag tror att jag är om tre år. Jag kunde bara svara att - Jag vet inte, på samma ställe som nu men jag vill fortfarande ha fått se många platser i världen.

Alltså menade jag att jag säkert kommer jobba kvar på Hemtex,. eller nån annan butik. Men jag hoppas att jag får resa.

Jag önskar att alla kunde få uppleva några veckor av sina liv utomlands. Det är rent ut sagt en helt underbar känsla. Utomlands behöver man inte bry sig om hur man ser ut, vad man ska ha på sig, vad man ska äta till middag, vilket ställe som är hippast. Man bara gör sin grej. Snälla tjejer och killar. Spara pengar och dra utomlands en vecka. Njut av att få vara er själva. Eller flippa ut, bli den ni aldrig trodde ni kunde vara och släpp ut allt till firheten. Det är där man gör det. Lev den veckan/veckorna som den person du önskade att du vore.

Nu får jag ge mig. Dags att sova. Ha det så härligt mina vänner. Men som sagt, lev ut era lustar.. en vacker dag kommre det vara för sent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0