Fotsättning följer..

Så var det helt plötsligt måndag morgon efter en riktigt kul midsommarhelg.
Men jag får ett samtal från tjejen jag hyr lägenheten av. Hon säger att hyresvärden har ringt henne för att grannarna klagat på hög musik i helgen. (jag var ju inte hemma) Så förstod jag direkt att Kim nu varit i farten igen. Inte nog med det så hade grannarna sagt att dom varit rädda för honom för att han varit så aggressiv och skrikit i lägenheten. Och då skämdes jag. Men det enda jag kunde göra var att be min syrra köra dit mig. När vi kommer till dörren har han låst med säkerhetslåset inifrån. Men eftersom han inte hade någon aning om varför vi kom så öppnade han iaf dörren. Väl inne känner jag mig riktigt skakig, men fick ur mig att nu fan ska han ut. Jag började packa hans väskor medans han skrek bredvid. Så ringer den här tjejen igen. Och han blir ännu mer högljudd. Vilket kändes riktigt pinsamt. Så jag bad om att få ringa upp henne igen för jag måste nog ringa polisen. Vilket jag hotade Kim med att jag skulle göra så han stack med sina väskor. Men allt fick han ju inte med sig :( Så nu är det över.. ännu en gång. Men det var ändå något jag velat länge men synd bara att det skulle gå såhär men men..
Iaf så kom den här tjejen till mig sen och vi pratade igenom allt. Jag berättade exakt hur allt låg till och hon gick med på att jag får stanna men lova att Kim ALDRIG mer får komma in. Vilket jag lovade såklart! För stackarn hade fått en prick nu hos hyresvärden vilket absolut inte var meningen från min sida och det är något jag skäms över riktigt mycket. Men dum som jag är har jag låtit Kim vara där själv utan att tänka på konsekvenserna. Nu måste jag be om ursäkt till alla grannar pga att han varit stökig. Och det är något jag verkligen inte vill, men måste för att inte få sura blickar från dom.

Ännu en gång har han skämt ut mig.. men ändå sista gången också. Inte nog med det fick jag ett samtal för tio minuter sen av Babe. Och det första hon frågar är om det är sant att det är slut mellan oss. Jag har inte berättat något för någon. Men det var tydligen Kim som pratat med någon här i Nödinge och sagt att jag varit otrogen. -HAHAHA! Jovisst, vem är det som borde hålla sig till sanningen. Så nu vet hela det här lilla samhället att det är slut men av fel anledning. Fast jag bryr mig inte om sånt längre.

Så ligger det till.  Tyck och tänk vad ni vill om mig. Men jag kan inte annat än lära mig av mina misstag. Har gjort många misstag i livet och hoppas att den här gången har jag lite mer vett i huvet. Det är bara något som återstår att se. Lovar inget. ;)

Och så i tisdags var jag hos Sanna. Hade legat ute i solen i några timmar men det var alldeles för varmt så jag åkte över till henne. När jag kom fram kom jag med förslaget att vi skulle gå till närmaste parken och njuta av vädret. Vi gick ner till affären för att köpa jordgubbar och vindruvor men det fanns ju såklart inga jordgubbar. Så vi köpte istället en engångsgrill, korv och bröd ;) Så hämtade vi hennes hund och gick till parken. Jag satt mest i solen medans Sanna fixade grillen. Hihi.. Sen var det bara att vräka i sig. Gott var det. Sen satte vi oss på filten och spelade kort. När hon säger att vi senare kan gå till henne och äta munkkia och dricka te.. så skyndar jag mig upp. -Vi går nu på en gång! Det var såååå gott. Och sen fick jag prova fina linnen och byxor. Fick massor med fina kläder! Tack Sanna! Du är bäst! Jätte snällt av dig. Och sen blev det ganska sent så jag åkte hem.

Igår jobbade jag 13-19. Efter det åkte jag över till en kompis och vi käkade kebab (fy mig) och kollade på tv bara. Skönt att få komma iväg till nått helt annat. Var länge sen jag var där.

Idag har jag jobbat 9-17. Är helt slut nu. Men halv 8 ska vi hämta upp ett köksbord jag ska köpa av någon för bara 400kr. Ska bli skönt att äntligen ha köksmöbler :) Nu kommer det kännas bättre att vara hemma också. Har så mycket som behöver fixas men det blir nog bra nu när jag kommer ha mer pengar över. Har ju ingen annan jag behöver försörja nu.. hehe..

Dags att äta innan vi åker. Ha det gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0