Så har det redan gått en vecka.

Ska uppdatera lite snabbt om vad jag gjort.


I fredags åkte jag ju hem. Smakade på lite cider med en vän. Pratade om massa gamla minnen och titta på tv.

Så jobbade jag på lördagen men bara en timme eftersom jag skulle på 10-årskalas. Köpte en fin handduk till födelsedagsbarnet och hon blev jätte glad för hon hade tydligen tjatat om att hon vill ha en egen. :) perfekt! Sen var ju hela släkten där och det var ju lika trevligt som sist. Sen bjöd vi med födelsedagsbarnet till Skara Sommarland på söndagen.


Så det blev inget festande på lördagen heller eftersom på söndagen gick vi upp kl 7. Var på Skara sommarland runt 11-tiden. Det första vi gjorde var att vi käkade hamburgertallrik. Sen gick vi över till karusell-delen där vi åkte Gruvbanan, Kaffekopparna och Newton.. som man blev helt pisseblöt på. Sen gick vi bort till vattenstället. Precis när jag o O får på oss badkläderna börjar det regna. Men inte ska det stoppa oss. Resten av gänget var mesar och gick in på en restaurang. Jag och O plaskade runt hur länge som helst. Det var lite kallt men det är ju inte varje dag man åker dit. Och detta var ju faktiskt hennes första gång. Efter flera timmar i vattnet så bestämde vi oss för att åka Forsfärden. Den man sitter i ett bildäck. Shit, vad kul den var, tror inte jag åkt den innan trots att jag varit där hundratals gånger. Men efter det åket var det dags att ta en riktigt varm dusch. Sen slutade det regna så pojkarna åkte Go-kart. Tog år o dar innan det var deras tur men det var kul o se hur Toni bönade förbi alla. Efter det käkade vi pannkakor. Riktigt goda! Direkt därefter skulle vi åka den nya åkattraktionen, Tranan. Och det var fan riktigt äckligt. Ni kan se på Skara sommarlands hemsida hur det funkar. Men ändå åkte jag den två gånger.. hihi. Sen spelade vi lite innan det var dags att åka hem. Och barnen somnade ju gott i bilen. :) Det var en riktigt lyckad dag förutom att det regnade.

På måndagen åkte jag hem och gjorde inget speciellt. 
Men på tisdagen sen var jag med syrran på IKEA. Fick köpt en stor byrå, badrumsartiklar, blommor m.m. Äntligen börjar min lägenhet se ut som ett hem. Och nu får jag ju ha det som jag vill också. hihi.. Sen var jag bara hemma och glodde på tv.

På onsdagen jobbade jag ju. Efter det åkte jag till Erkki o Molly och hälsade på. Det var lite folk där och det var ju några som var riktigt på G men eftersom jag skulle jobba dagen efter åkte jag hem ganska snart. 

Igår jobbade jag igen. Och efter jobbet var jag och käkade på en restaurang med en vän innan det sen var dags att sova igen. 

Idag har jag varit på jobbet och nu är jag hos föräldrarna. Fast dom är ju inte hemma. Syrran, Toni, Cassie och Tonis son bor här nu under tiden föräldrarna är borta. 
Imorgon börjar jag redan kl. 9 och jobbar till tre. Och efter det blir det fest. Syrran fyller 25 år på söndag så hon har bjudit hit massa folk. Det kommer vara typ 15 pers här. Hälften av dom kommer ju festa medans dom andra som är på smällen får äta upp resterna av maten ;) hehe.. Schysst va? 

Ja, det har varit en bra vecka. Men dom två kommande veckorna kommer bli riktigt jobbiga. Kommer jobba hela veckor (5 dagar/v). Är ju van vid att jobba max 3 dagar i rad så det kommer bli kämpigt. Men sen är det ju augusti och jag är ledig nästan varje helg. Så det är det värt.  

Dags att ta en rökare innan jag ska börja bränna lite skivor tills imorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0