Naturgodis och film

Nu har jag suttit här alldeles för länge och inte gjort nått. Så jag har börjat tina köttfärs och ska göra spagetti o köttfärssås. Smakar på naturgodis, finns inget godare! :) Och ska nog kolla på nått av filmerna jag fått låna av Sanna. Syrran berättade idag att P.S I love you ska vara riktigt bra. Är faktiskt sugen på en riktigt romantisk komedi så man får gråta och njuta. Men det är kanske bäst att låta bli så som det är i nuläget.

Måste berätta. Jag satt ju uppe ganska sent igår och bloggade m.m. När jag helt plötsligt hör en smäll utanför. Jag blev livrädd och sprang till övervåningen där det var mörkt för att titta ut om det var någon där. Men jag såg inget. Så jag gissade på att det var altanen som knastrade pga kylan. Men efter en halvtimme hördes samma smäll igen. Sprang upp igen med min mobil i handen och tänkte ringa Securitas men jag såg ju ingen ute. Mitt hjärta dunkade 100 slag i sekunden och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Inbillade jag mig bara? Har ni nån aning om hur det är att vara ensam i ett tvåvåningshus? Jag lyckades lugna ner mig en aning och ta en dusch. Men hela tiden tänkte jag att -när jag sen är klar i duschen, kommer jag möta en inbrottstjuv i huset? Massa konstiga tankar virvlade i huvet. Lade mig i sängen, var trött men kunde inte sova. Lät tv:n vara på så jag inte lyssnar på alla ljud. Halv 6 imorse var jag fortfarande vaken så när det blev ljust ute runt 8-9-tiden vågade jag stänga av tv:n och somnade. Och sen upp kl. 10.30.

Jag hatar att vara här ensam på kvällarna. Speciellt nu vintertid när det är så mörkt. Man vet ju inte vad det kan vara för galningar ute. Vid dom här ögonblicken önskar jag att jag hade en stor o stark man som kunde skydda mig. Men jag får helt enkelt försöka klara mig själv. Hoppas jag får sova inatt för att jag ska ju jobba imorn. Men ändå ser jag inte fram emot att bo i lägenhet heller. Då kommer man mest ligga o lyssna på grannarna istället. Jag vill bo i ett hus sen också. Men visst.. säkrast är det ju såklart att ha lägenhet.. eller är det det? hehe..



Dags att laga mat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0