Ett svart hål

Jag har krypit ner i ett svart hål nu. Ingenting känns bra trots att allt egentligen är bättre än nånsin. Att denna dag, denna kommersiella dag ska göra en så jäkla nedstämd.

På jobbet gick det iaf bra. Bättre än förväntat men eftersom det var så himla fint väder ute så vågade ju folk gå ut ur sina hem. :) Köpte en choklad-kaka till mig o V som vi delade. Det uppskattade hon och det ska hon, för hon är den goaste arbetskamraten av alla. Tur att man har så härliga kollegor. Annars hade jag verkligen inte klarat av jobbet.

Nu sitter jag här o smakar på Baileys och lyssnar på en gammal klassiker (den spelades om och om igen 2005) Crossfade - Cold. Sanna ringde nyss och frågade om jag skulle med till Hisingen ikväll för att det är karaoke-tävling där på en finsk krog. Men det känns inte så aktuellt med tanke på hur jag känner mig och att jag ska jobba imorn.

Syrran ringde också tidigare o frågade om hon, Toni, Cassie & Jo, Rickard och deras son kunde komma hit för att kolla på film. Anledningen var ju inte för att hålla mig sällskap utan för att det finns mer utrymme här och att Jo skulle ha närmare till jobbet imorn. Nej, tack.. jag sitter här hellre ensam än blir utnyttjad och hånad. Och inte minst skulle det kännas värre att vara 5:e hjulet. Jag kan inte hjälpa det men det känns som att Jo uppskattar en bara om man kan göra "en tjänst" åt henne. Inte nog med att vi inte hade setts på fleeeera månader innan syrrans o Tonis inflyttningsfest så passar hon på att fråga om jag kan göra henne "en tjänst". En tjänst har blivit flera hundra i dagsläget. Och vad får jag tillbaka för det? INGENTING. Hon hör aldrig av sig utan att ha en baktanke. Så nej tack. Jag klarar mig bättre själv. hihi..

Oj.. vad känslorna sprudlar fram.. -Sscchh.. *tyst nu Tanja*

Men däremot kan jag lägga in en liten dikt till Sanna

Jos sua ei olis ollut, olisin keksinyt sut.
Olis susta samanlainen tullut, mitään en olisi muuttanut.
Olet mulle tärkeä ystävä.

ps: pitää olla rehellinen, löysin sen netistä, mut heti ymmärsin et se oli tarkoitettu sulle.

Nu ska jag höja volymen, släppa ut håret och rocka loss! Det är jag fan värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0