Todeloo

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade igen..

Fredag: Vaknade först kl. 13. Hade missat halva tvätt-tiden så jag sket i det helt. Sen gjorde jag iordning mig till julbordet o mötte K i stan lite innan 18. Vi gick till Scandic Crown där julbordet var. Alla samlades ihop ganska snabbt och sen var det ju dags att äta. Det fanns massa god lax, sill, potatis och ägg. Mer än så blev det inte. Ingen julskinka fanns det. Köttbullar kan man ju äta varje dag. Och resten gillar jag inte. Hihi.. fanns massa olika potatissallader iofs så det blev ju mest det. Ganska snålt. Och ingen musik hade dom heller. Och så var det bara ett till företag där med typ 50pers. Fast vi hade väl kul ändå. Sen efter det åkte vi några stycken till en liten krog. Resten åkte nån annanstans. K blev ju iaf full o glad så han hade väl skoj. Själv vart jag lagom lullig men det räckte ju för mig.

Lördag: På jobbet gick det bra. När V kom till jobbet såg hon förvånat på mig och sa -Men, var du inte på julbord igår eller? Du ser allt för pigg ut! hihi.. Duktigt av mig va? Efter jobbet kom jag ju till mina föräldrar igen. Jag o mor spelade spel och smakade på vin. Sen kom far med kinamat till oss. Vi blev lagom lulliga senare runt kl. 20 och bestämde oss för att kolla in Restaurangen vid golfbanan. Där hade dom julbord så vi fick vara på nedervåningen och smaka på våra cider innan vi sen gick vidare. Finska föreningen hade julbord också så vi promenerade dit. Och det var massa folk där, fulla och glada. Jag fick dansa massor och hade jätte skoj. Men aj så full jag också blev. Tur att vi promenerade hem, annars hade jag inte vaknat på söndagen.

Söndag: Vaknade runt 9 och det var bara att hoppa in i duschen och sen gå till jobbet. Var där lite tidigare än vad jag behövde så jag hann käka McDonalds mat till frukost. hihi.. Men det hjälpte verkligen. Orkade hela dagen utan några problem trots att det var ganska segt. Sen var jag bara hos föräldrarna o latade mig på soffan. Spelade Bingo lotto och vann en ny lott. Nästa söndag ska jag vinna en resa! Helt klart!

Idag: Vaknade kl. 8 o ringde till vårdcentralen. Fick tid 20:e jan. ggrr.. Varför berättar jag mer om en annan gång. Inget allvarligt. Sen skulle jag kolla på Ice Age som jag hyrt igår men somnade. Och vaknade igen först kl. 13. Sen orkade jag se den helt. Riktigt kul film. Men ettan och tvåan var ju bäst. Sen åkte jag till stan. Mötte K på vägen och gav julklapparna till honom som är till hans systers o brors barn + syster. I stan letade jag efter julklappar. Hittade till syrran och barnen. Vet vad jag ska köpa till far men vad ska man köpa till mor? Hon har ju allt. Jag ville att jag o syrran skulle till Liseberg o ta ett sånt där gammaldags kort med barnen. Ett kul minne tycker jag, men det tyckte inte hon. ggrr.. Har ni förslag? Så var jag hemma runt 20. Loggade in mig på FB och frågade S om han var hungrig för jag skulle laga lax o ville inte äta själv. Han kom efter en stund och vi käkade och kollade lite på tv innan det var dags för han att gå. Så har jag bara suttit här nu o kollat på tv.

Imorn funderar jag på att åka till stan o köpa resten av julklapparna.
På onsdag vet jag inte vad jag ska göra. Och på torsdag har jag äntligen tvätt-tid.
Ja, just det.. hade kollat fel. Jag jobbar inte på onsdag, utan på fredag är min sista dag.

På lördag kommer min "extra-mamma" på besök och sen ska vi på julbord. Pappa har med sig tre vänner då med. Ska på fiskekrogen och det ska bli sååå gott. Och det kommer bli en del shottar. Nä, då får försöka ta det lugnt. Har blivit för mycket av det goda nu det senaste.

Sen så åker vi ju mot Finland nästa vecka. Kan inte fatta att det bara är 16 dagar kvar till julafton. Weehh.. Men mest ser jag fram emot nyår. Att äntligen få vara med Sanna och C.o. ;) Kommer förhoppningsvis träffa Sanna redan nästa vecka om hon inte jobbar och kan gå med på Tomi Markkolas julkonsert.

Nä, kanske ska gå o lägga mig nu o vakna tidigt imorn.

Kommentarer
Postat av: anne

et tiiä mitä teet keskiviikkona... siis huomena?? Tavataanko?????????????? mul on vieläki tuliasii sulle

2009-12-08 @ 12:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0