julbordet och finlandsresan

Jag var ju lite lagom seg där på dagen men när Liisa kom blev det lite fart på oss. Smakade på vin och gjorde iordning oss. Sen kom far o J. Dom bastade och sen var det dags att åka iväg. Vi hade tid halv 8 o vi mötte upp P o E där också. Efter en stund kom syrran med barnen också. Dom hade jätte mycket gott. Massa olika lax-rätter. Åt mest av det kalla. Är ju inte så förtjust i köttbullar o prinskorv, eller janssons frestelse. Det blev lite snapsar med maten också. Och runt 23-tiden var ju vi alla på G. Bestämde oss för att ta en liten promenad.. det blev alltså raka vägen till Palace. Vi hade det jätte trevligt. (syrran o barnen hade åkt hem redan innan 9). Vi dansade o skrattade hela kvällen. Och vi var inte hemma förrän halv 5. (skjutsade hem P o E som bor på varsin sida av Gbg). Far o J gick o lade sig direkt medans jag mor o Liisa satt uppe till 6 på morgonen och skvallrade om kvällen.

På söndag vaknar jag först kl. 13. Och resten av dagen segade jag i sängen.

Imorse vaknar jag av att V ringer halv 9 och frågar om jag kan jobba för henne idag. Javisst! Det blev 13-17. Men så jobbar jag ju imorn och på onsdag också 13-19. Skönt att få ihop lite timmar nu innan resan med.

Har pratat med Sanna nu på msn. Har planerat in en del. Eftersom jag mor o far kommer till Åbo på fredag ska vi nog stanna till hos Sanna o Timo. Fast innan det hoppas jag att jag o Sanna får shoppa lite till nyår. Sen på kvällen blir det julkonserten och Sanna får följa med. :) Och efter det blir det dans på nått stort ställe som Sanna rekommenderat.
På lördagen fortsätter resan mot stugan. Men vi är nog inte framme förrän söndag eller måndag. För på måndag kommer syrran med sin familj dit. Eller rättare sagt till Rovaniemi. Stugan ligger några mil därifrån. Toni har en önskan på att få gå på Lordi´s restaurang där och käka. Men får se om vi gör det innan eller efter jul.
Och imorn bokar jag flygbiljetterna från Rovaniemi till Åbo till den 30:e. För då ska jag ju till Sanna och Timo och fira nyår. Ska bli så grymt kul. Och 1:a jan har Sanna bokat banor till oss på bowlingen. Weehh..
Sen ska jag vara hemma till den 4:e. Har t.o.m bokat tvätt-tid redan till då så jag verkligen får det gjort när jag kommit hem.

Nu ska jag ta en dusch, packa lite och sen sova. Åker till Nödinge redan vid 10 imorn bitti med syrran. Har lite räkningar att betala och måste ju köpa klart julklappar + lite grejer till Sanna.

Kommentarer
Postat av: anne

kyllä matkasta tulee varmasti kiva!!

2009-12-15 @ 09:48:55
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0