paradise

Nu var det ju ett bra tag sen jag skrev. Men hade så mycket med flytten innan jag åkte.
Lägenheten hann jag få städat och gjort iordning. Det är riktigt mysigt. Men tyvärr är det väldigt inrökt så vi måste tapetsera om allt. Men det är ju bara bra för då blir det ju som vi vill.

I fredags tog jag flyget upp till Rovaniemi med A o H. Mor o far mötte oss på flygplatsen och efter två timmars bilresa var vi framme i Levi. Vi checkade in på hotellet, bytte om och sen gick vi över till Levi hotell. Där käkade jag världens godaste lax-soppa och så var det ju dans där så det var mycket folk. Min kusin Anitta var ju också med så vi bestämde oss för att gå vidare. Och hamnade på ett nytt ställe som jag inte minns namnet på. Tog en cider där och sen var vi på Panimo. En riktigt grym bar där det alltid är fest.

På lördagen var vi på After Ski. Shit, vilket drag. Men dom spelade så mycket finska låtar som jag aldrig hört men grymt var det. Efter det kom jag till stugan (bytte till stugan denna dag). sov en liten stund innan det sen var dags för att gå till Kammi (min fasters och hennes mans restaurang.) Där har dom ändå Levis bästa mat och denna dag blev det mer lax. ;) Efter dom stängt kom vi till oss och efterfestade lite innan det var dags att sova. 

Söndag och jag är lite seg men det är ju självklart att vi ska ut. Vi gick till Areena (största stället). Där sjöng Irina och hon var riktigt bra. Men sen när det var klart gick vi över till Panimo där det var många vänner till Anitta och vi stannade till halv 4. 

Igår, måndag gick vi och käkade med en tjejkompis till Anitta på Myllyn äjjä. Det blev lax-soppa igen :) Och Heidi som hon heter, berättade en massa roliga historier om allt som hänt under de år hon jobbat här. Sen var jag lagom seg så jag kom hem o lade mig. Anitta kom sen runt 18-tiden och vi gick över till Panimo igen och smakade på cider och jäger. Där var folk lagom fulla efter att ha varit ute o åkt skidor, hände lite saker som gav oss många skratt, Och kl. 21 hade vi tid till Rökbastun. Vi var ett gäng på 8 pers. Jag doppade mig i isvak också. Och det var en riktigt grym upplevelse (har iofs varit där en gång innan men alltid lika spännande). Efter det var alla helt slut så så vi somnade hela gänget här redan kl. 12.

Och imorse gick jag upp kl. 10. Tidigast på hela resan, ;) Käkade frukost och sen tog vi en promenad ner till byn och skidbacken. Satte oss sen på Ärran och smakade på Varm choklad med Jaloviina. Och det har ju varit riktigt soligt väder här varje dag och nu satt vi verkligen och njöt av vädret.

Än så länge har det varit riktigt skoj.

Ikväll blir det Levi hotellet, dom vuxna vill ut o dansa ;) Så jag ska med (Anitta jobbar nu).

Skriver mer när jag hinner.

Hur har ni det där hemma? Berätta!

Saknar dig Kim!
Sanna vi ses på måndag eller tisdag.
Jo, jag kommer och hälsar på dig med.
 Anne vi får ta o festa snart igen.
Och massa kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: anne

heeei, voi ku kiva lukee miten sul siel menee :) kiitos terveisistä :) joo festaamaan vaa heti ku keretään... pitäkää nyt hauskaa sielä ja soittele ku oot kotosalla!! hali.

2009-04-07 @ 20:32:35
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
Postat av: anne

p.s äänestä mua sieltä levin daatoilta kans :)

2009-04-07 @ 20:34:16
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0