fortsättningen...

Sista inlägget skrev jag ju i onsdags. Så jag tänkte uppdatera lite.
Jag mötte Anitta kl. 23 utanför Areena. Vi gick in och Yö började precis spela. Damn, vad det var folk så jag stod på en soffkant o hoppade eftersom jag annars inte kunde sett nått. Men efter bara en halvtimme kände vi att vi var sugna på Panimo istället. Så vi gick över dit. Dit kom några vänner till Anitta och vi hade sååå himla kul. Och när klockan slog tolv.. ja då började alla sjunga och shottar efter shottar blev man bjuden på. Och jag hade det riktigt skoj.

På torsdag morgon var jag ju inte speciellt pigg eftersom jag inte var hemma förrän halv 5. Men jag var tvungen att gå upp kl. 10 för att vi skulle lämna stugan. Så när vi hade packat klart åkte vi till Luosto (ett annat fjällen). Där checkade vi in på rummet o jag deckade med en gång. Sen runt 19-tiden hade vi bokat bord och vi skulle käka. Champagne flaskan stod på bordet. ;) -Imorn har jag världens huvudvärk! tänkte vi allihopa. Men maten var god och champagnen gick ner med cidern efter. Sen började Kari Tapio sin show. Direkt var golvet överfullt och det blev inga svängom för min del. När han var klar gick vi ner till karaoke/disco/baren. Där köpte dom en god drink till mig och en bricka fullt med Jägermeister shottar. :) Sen gick morsan till dj:n o berättade att jag fyller år så alla sjöng ju för mig..hihi.. inte ofta det händer att en bar fullt med folk riktar sina blickar mot en. Och det gick inte många minuter som folk började komma fram med små champagne flaskor till mig. Alla skulle skåla (jag bara älskar finnar) hihi.. Så kvällen flöt på med att man snackade med massa folk och dansade. Det kunde inte blivit en bättre födelsedag :D

Sen fredag morgon var det dags att åka mot stugan som vi har där lååångt ute i skogen. På med kläderna, hoppa in i bilen. Sova! Väl framme, gick in, lade mig på soffan, fick inte ligga där så jag flyttade mig till sängen. Sov till 20 på kvällen. Fast jag var ju uppe där emellan o käkade o så.

Lördag och vi åkte till Jultomtens land. Sen spenderade vi resten av dagen i Rovaniemi. Far visade vart han brukade hänga m.m. Sen käkade vi buffé på Pohjanhovi. Världens godaste mat! Men ack vad mätt man blev. Vi rullade till bilen allihopa verkligen. Sen var  det lägg dags igen.

Söndag morgon åkte vi mot flyget.. och då var det första gången på hela resan som renarna var ute på vägen. :) Jag var hemma runt 15-tiden. Kim låg hemma med världens influensa, så vi var mest hemma.

I måndags tog vi det bara lugnt också, handlade mat och promenerade lite.

Igår jobbade jag som sagt. Och nu är jag på jobbet också.. tihi. Fast jag fick ledigt imorn!! weehh.. Så då ska lägenheten fixas! Nu jäklar ska det bli fint o fräscht..

Igår fick jag en jobbig känsla. Eftersom det nu är så inrökt (lukten är ju inte kvar alls nästan) och vi inte får det fixat direkt. Blir jag så himla störd på allting. Badrummet känns fööör litet, köket likaså. Sovrummet är det enda som är bra.

Men så fort man får ordning på det så blir det ju bra. Men sen funderar jag också på.. är det värt att göra iordning det? Kommer jag trivas sen då? Jag gillar ju området vi bor på och lägenheten också. Förutom att det är så små ytor. Men det är något man får vänja sig vid.

Nä nu måste jag fortsätta här. Bara en timme till stängning.. häärligt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hihi... Var det inte i måndags som du var och hälsa på mig ;) Ha det gott! Kram

2009-04-15 @ 19:52:20
Postat av: anne

ootko antanu periks sen toisen bloggin ???

mäki fixasin uuden blogg.se mut en tajuu mitää hahah

2009-04-16 @ 20:44:04
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0