Sömntuta

Oj.. vad jag har sovit gott inatt. Jag har inte ens vaknat av telefonen imorse. Vilket jag alltid i vanliga fall gör. Och när jag väl vaknade av väckarlockan så hade den ringt i 2 min. He he..

Samtalet jag missat imorse var om en lägenhet jag sökte till igår. En tvåa på Wieselgrensplatsen. (andrahandsläg.) Tyvärr är ju hyran alldeles för hög men ska ändå gå o kolla på den imorn :) Syrran ska också med.

Nä, nu borde syrran komma o äta sin lunch som jag lagat till henne (makaroner o köttbullar).. he he.. Har inte så mycket bättre mat kvar men på söndag får jag pengar av mina föräldrar för att köpa mat. :) Det är ju tur att man bor hemma än så länge..

Sen blir det jobbet kl. 13-19. Ser fram emot det. Känns inte ett dugg att det är fredag. Och det kommer bli en lugn helg. För jag jobbar imorn också. Och på söndag ska jag, Anne och en vän till henne på fotografering. Anne hade fått en gratis grej i en studio. Så dom ska sminka oss o fixa håret. Helt underbart! Hoppas det blir bra kort bara :)

Vi hörs ikväll..

Vad har ni för planer i helgen?


Kommentarer
Postat av: S T

Kul att ni ska på fotografering. Hoppas det går bättre för er än för oss. Vi var till ett ställe som heter modelhouse på kungsgatan och vi blev grundlurade. Allt lät så bra innan med smink och allt men när vi kom dit så sminkade de oss på 10 min och sminkören påpekade att de var överbokade att de skulle sminka och fotografera 4 pers på 20 min... Sminkningen var vi inte alls nöjda med. Jag berättade till henne att det var viktigt att man kunde dölja de svarta under mina ögon och jag ville ha mycket smink för att dölja min dåliga hud. Men hon sa att det inte går att sminka över sånt. Sedan skulle man bli fotograferad och man skulle ha två ombyten med sig. Men de tvingade oss att vara två inne i samma rum för att det skulle gå fort att fotografera sedan efter att vi hade blivit fotograferade i 10 minuter och då var vi två personer där inne. Fotografen sa att nu går vi och tittar på korten, då trodde vi att vi skulle sen få byta kläder och ta fler bilder. Men så var det inte de satte oss att titta på bilderna och vi var missnöjda med allt, hon i kundtjänsten visade bilderna och klickade och tog bilder som vi skulle köpa fast vi inte ville ha. Sedan frågade jag henne om man kunde få tänka på saken, berättade att vi var inte nöjda med sminket sen skulle vi blivit fotograferade med två ombyten, hon blev förbannat och sa bara att det skulle ni ha själva sagt något om till hon som sminkade och till fotografen. Att vilka tror ni att ni är som kommer hit och utnyttjar våran tid och sån här chans skulle ni aldrig få annars. Men det var ju första gången som vi var där och ingen sa nåt till oss. Man fick ingen tid att tänka utan man var tvungen att köpa bilderna direkt. Som man bara får med på en cd-skiva. Så mycket pengar som bilderna kostar borde man också få dem som fotografier. Vi ville ta bort flera av bilderna som hon bestämde att vi skulle ha, hon sa nej den kan vara kvar annars blir det inte 20 bilder. Då skulle 10 vara på mig och 10 på min kompis. Fotografen tog sammanlagt 54 bilder på oss två. Jag var endast nöjd med 2 av bilderna. Men men lycka till och hoppas ni blir bättre bemötta än vi blev.

2008-11-14 @ 15:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0