Jag behöver tröst

Det jag har gjort än så länge är att jag har tänt ljus överallt, har det jätte mysigt. Lagade en riktigt god middag till mig själv. Tråkigt! Och sen så har jag pratat med Kim o gråtit som ett barn. :( Nu börjar höst-depressionen närma sig.

MEN jag fick ett samtal från Hemtex i Bäckebol förut. Ska dit på onsdag morgon på intervju. Hoppas jag får jobb där också så jag slipper sitta hemma alla dessa dagar nu när man känner sig så ensam.  Och förhoppningsvis kan jag få ett jobb där om det inte blir något av det här hemma efter nyår. Något positivt har jag ju att se fram emot.

Imorn bitti, runt 9 tiden har jag lovat Babe att jag ska med henne o hälsa på Ida o hennes lilla tös. Och efter det ska jag till Jo o hälsa på henne med sin pojk. 

Vad jag egentligen hade velat just nu.. Är att bjuda över någon, smaka på vin, prata om allt mellan himmel o jord. Tänk om man hade någon som man kunde lätta sitt hjärta för. Om man hade en nära vän som man kunde gråta hos o bara släppa ut sina tankar hos.

Jag hade en sån vän en gång. Tezz! Jag tänker alltid på henne när jag känner mig nere. Hon var en vän i vått o torrt. Jag hann känna henne i ungefär 2-3 år. Vi fick en så fin kontakt direkt. Hittade varann i ett chatrum på aftonbladet när vi var 16 år. :) Efter den gången kunde vi maila o ringa till varann varje dag flera ggr om dan o bara prata om livet. Vi hann göra så mycket kul ihop också. Hon bodde ju i Mellerud o det är ju inte så långt härifrån. Jag minns första gången hon kom ner till mig. Det kändes så himla bra med en gång. Det var som att vi känt varann i evigheter.
Men på hennes student natt förändrades allt. Alla våra planer gick i kras. Ett träd kom i vägen. hon var med i en bilolycka med fyra andra tjejkompisar hon tagit studenten med. Alla klarade sig med lindriga skador men Therese.. hon klarade sig inte. Och jag som inte ringt henne tidigare för att gratta henne. Hon ringde ju till mig på min studentdag. Det ångrar jag mest. Men jag kan inget annat än att vara glad för att jag en gång haft en så underbar vän. Men jag är så arg för att jag inte fick mer tid med henne. Saknar dig Tezzan.


Det här gjorde ju inte saken bättre. Känner mig ännu värre nu. Nä, ska väl ta o kolla på nån film.. 



Backstreet Boys - Show me the meaning of being lonely
(En av Therese´s favoriter med Bsb.)
 

Kommentarer
Postat av: collin

dukan alltid prata med mig om allt mellan himmel o jord....bara om du vill^^

2008-11-17 @ 18:40:50
Postat av: anne

mäki oon täälä :( itku silmäs ku luin ton :(

2008-11-17 @ 20:03:54
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0