Så har man varit i Danmark

I torsdags ringde syrran o Toni runt 15-tiden o frågade om vi ville följa med dom till Oslo eller Danmark. Och det gick vi med på direkt. Så det var bara att packa o göra iordning sig o sen åkte vi. Ute på vägen bestämde vi oss för att åka till Danmark. Bilade ner dit. Stannade till i Malmö o kollade in Turning Torso. Det var kväll så det var jätte fint o åka över Öresunds-bron. Väl framme i Köpenhamn försöker vi hitta ett hotell och vi använde GPS:n för det, vilket inte var så lyckat för vid ett tillfälle hamnade vi ute i buschen o kunde knappt hitta ut därifrån.. och det fanns ju inget hotell där. Men till slut hittade vi ett fint "konferens" hotell där vi trängdes in i ett dubbelrum. Fick ju inte mycket sömn denna natt. På fredag morgon gick vi upp o åt frukost. Sen åkte vi mot Legoland. Som tur var hade dom en stuga ledigt i deras camping så vi tog ju det såklart. Det regnade så vi bestämde oss för att handla mat. Vi grillade o smakade på lite vin den här kvällen. På lördag morgon vaknar vi tidigt igen o äter frukost och sen gick vi till Legoland. Snurrade runt där i 6 timmar. Var ju där när jag var liten men det kändes inte lika stort nu.. hihi. Jag o Kim åkte en berg och dalbana + en robot liknande attraktion vilket var skit fräckt. Sen gick vi till stugan o vi grillade även den här kvällen. Satt inte uppe så sent nu för man var ju ganska trött efter en hel dag på Legoland o knappt fått nån sömn de senaste nätterna. Och imorse var det dags att checka ut o åka hem. Så vi städade stugan o åkte hemåt. Stannade till en gång o käkade pizza, men annars sov vi nästan hela vägen hem. Och sen vi kom hem har vi bara kollat på tv o tagit det lugnt. Nu ska jag bara duscha o sen lägga mig. Och imorn börjar verkligheten igen, fast som tur är så är det sista dagen på "kursen" men det jag är lite nervös inför är ett möte på tisdag då jag ska på en låtsas-arbetsintervju. Det är nån slags tränings grej inför kommande anställningsintervjuer. Får se hur det kommer gå. he he..

Här kommer det några bilder (fick inga fler för minnet blev fullt.. så typiskt)

image299


Måste berätta om i onsdags också då vi hade lite grill fest hemma. Eftersom det var Valborg o vi inte hade planerat något så ringde jag till Jo o undrade om dom ville komma o grilla. Och det ville dom (dom hade med sig Jo´s systers två döttrar o Ricks dotter också). :) Syrran och Toni kom också. Och så var Petzon med också. Vi grillade massa kött, fixade sallad, klyftpotatis m.m. Hade hur mycket mat som helst men det gick åt :) Hade det riktigt mysigt. Killarna tog lite rödvin o blev nästan lika fnittriga som tjejer blir av vinet. Sen när alla hade gått, gick jag o Kim till krogen. Där var det lagom med folk o pratade o skämtade med en del. Hade riktigt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0