min vilja, mitt liv

Jag kan aldrig glömma dom jag är uppväxt med. Ni har varit mina hjärte vänner.. Vart än ni har kommit ifrån så har ni alltid ställt upp för mig. Jag skulle aldrig kunna vara rasistisk.
MEN Jag har tyvärr för många vänner nu som är finska o  svenska = rasistiska. Hur ska jag kunna övertala dom om att dom har fel om alla utländska? Jag vet inte hur länge jag orkar mer. Jag har alltid tagit folk som dom är.. inte för hur dom ser ut eller vart dom är ifrån. Jag kan helt enkelt inte vara rasistisk av mig. Alla är människor, alla har problem och på ett eller annat sätt går det att göra något åt allt om man bara vill. Men om man är negativ mot ett visst "folkslag" då får man skylla sig själv. Det är ni svenskar/finskar som får skylla er själva. Ni hatar utlänningar... därför hatar dom er tillbaka. Så lätt är det. 

Jag har aldrig  hatat någon.. och kommer aldrig göra det. Huvudsaken är den att.. Om en människa är snäll mot mig är jag snäll tillbaka. MEN om nån är elak mot mig så hellre ignorerar jag den personen än ställer till med bråk..

Tack vare mina vänner jag haft innan behöver jag inte ha fula åsikter om någon. Vänner från hela världen har gjort att jag mår bra. Inte tack vare att dom har "mitt blod" som vissa säger.. utan för att jag alltid accepterat alla som dom är!

Jag drar ingen över en kant.. men för många gör det. Jag är stolt över att vara finsk, trots att jag är född o uppvuxen här i Sverige. När jag menar att jag är stolt finsk, då menar jag enbart mig själv o ingen annan.

Jag hoppas att jag nu får ha min åsikt o att ingen ska försöka ändra på den. Visst tar jag emot kommentarer om det. Men jag tycker iaf inte att jag nånsin varit rasistisk .. bara tyckt illa om någon som gjort mig illa. Och det har jag gjort av personliga skäl.

Oj.. detta blev långt.. men har tänkt på detta så länge nu o ville få det ur mig. Såklart har jag smakat på cider men också har jag hört för mycket dumma kommentarer som gjorde att jag ville skriva av mig...

/Lillefot (i will always remember you)

Kommentarer
Postat av: anne

naaaw.. ookkko ollu vähä huppelissa :P En tiennykkää että tykkäsit noi :) hehe. Have a nice day and meet me tonight :P

2008-05-31 @ 08:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0