Pengar..

Okej, kan ju börja med att säga att jag just nu har 80kr på kontot, vilket man inte kommer långt med. Därför kanske jag också varit hemma dessa dagar. Men jag får pengar från förs.kassan och det är inte mycket. Vilket jag får leva på som jag vill. Jag ställer upp hemma så gott jag kan o med det jag får. Och det betyder inte att jag är otacksam för att jag får bo hemma. Men eftersom jag inte har något jobb o så låg inkomst så kan jag inte flytta hemifrån heller. Vilket dom flesta nu borde förstå.

Men att jag inte uppskattar något pga av att jag har pengar. Det kan ni ju inte mena. Jag har levt utan pengar många ggr o i långa perioder och då har jag helt enkelt fått leva som vilken människa som helst. Jag tycker inte att jag är en sämre person pga pengar. Jag köper ju inte mina vänner. Jag ser inte ner på människor som har ont om pengar. Alla väljer ju sin egen livstil.

Men ni får ha era åsikter. Alla har rätt till en åsikt. Jag kan inte säga vad som är rätt o fel, för alla gör ju sina egna beslut om det ena o det andra. Visst kan man diskutera om saker o ting men att anklaga någon utan riktig fakta känns för mig fel.

Så så ligger det till..


Jag är ju knappast Joakim von Anka utan precis som alla andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0