minkä vuoksi rakastuttiin...

Jossain sisällä on niin ikävä sua
Miks et ole sä tässä lähellä mua
Pidä omana, pidä sylissä, miks et ole sä tässä lähellä mua

Minkä vuoksi sitten rakastuttiin, jos ei siitä koskaan mitään tuu
jos et uskalla tulla, jos sä pelkäät että ansaan jäät
Minkä tähden sitten rakastuttiin, jos on tärkeämpää kaikki muu
jos et uskalla tulla, jos sä pelkäät, jos sä pelkäät

Jossain sisällä on niin ikävä sua
miks et välitä olla lähellä mua
etkö tulella tahdo leikkiä
etkö välitä olla lähellä mua


/Tarja lunnas


(någonstans inom mig saknar jag dig så
varför är du inte här bredvid mig
låt mig vara din, håll mig i din famn, varför är du inte här bredvid mig
Varför skulle vi bli kära när det ändå aldrig blir något av det
om du inte vågar komma, om du är rädd för att fastna
Varför skulle vi bli kära när allt annat är viktigare
om du inte vågar komma, om du är rädd, om du är rädd
Någonstans inom mig saknar jag dig så
Varför bryr du dig inte om att vara bredvid mig
Vill du inte leka med elden
Bryr du dig inte om att vara nära mig.)
-något åt det hållet är det, finare på finska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0