Julen är över och snart är det ett nytt år

Sådär.. två dagar sen var det julafton. Såhär var det:

Jag gick upp lite före 7 för att jag skulle jobba. Satt o räknade kassan i en o en halvtimme innan jag fick ordning på det. Var ju så himla trött så jag knappt kunde räkna. Det var 3 lugna timmar som jag hade öppet.
När jag sen kom hem fick jag en liten shot av "Marskin ryyppy". :) Och sen hoppade jag in i bastun o njöt. Sen var det dags för Kalle Anka men jag somnade! :( Missade den för första gången i mitt liv.. hihi.. Men det gjorde gott att få sova en timma. Så var det dags för maten. Satt vid matbordet i 2 timmar o smakade på allt från sill, lådor, älgstek, potatis till julgröt (riisipuuro). Sen vilade vi lite innan jultomten kom. Det var en hel del julklappar. Och jag är jätte nöjd med mina.

*Nokia N96 (fast den får jag byta till en Ericson)
*Presentkort: Lindex, MQ och IKEA
*Handdukar och morgonrock
*En limpa cigaretter (av Toni.. 4:e året i rad) :D
*Väckarklocka/lampa
*Spel: Lika par leka bäst

Sen fick ju familjen Playstation 3 med Singstar och en digitalkamera. Far blev jätte glad för sin radiostyrda bil som går i 40km/h.. om inte mer. Han har ju velat ha den så länge. Mor fick ju jul - förkläden, handdukar och så. Cassie fick massor med kläder och bäddset. Och syrran o Toni fick flera spel, bäddset och presentkort. Tonis son var med också och han fick ju sin Nintendo DS som han önskat sig.
Efter att alla julklappar var öppnade var det dags för barnen att sova och för oss vuxna att gotta oss med lite vin o groggar. Jag kom ju igång ordentligt o drack grogg efter grogg. Dumt på julafton kanske men jag skulle vara ledig dagen efter och kände att jag faktiskt får. ;)

Så igår var jag ju då bara hemma o myste i soffan. Var riktigt trött och sov mest bort hela dagen.

Imorse var det dags att jobba igen men nu var jag iaf inte ensam så det var skönt. Allt flöt på. Och efter jobbet kom jag hem o vi käkade lite rester från julafton.. Sen har jag sovit en timme och kollat på tv. Körslaget och Country music Awards är vad jag kollat på och nu på en dokumentär om Jari Sillanpää.. Om ett tag ska jag ta en dusch o sen sova. För imorn börjar jag redan kl. 9.

Imorn kommer älskling hem också, han har ju varit hos sina föräldrar men kommer hem imorn bitti. Så imorn kväll ska vi ut o äta. Jag vill till Bamboo för dom har så himla god kyckling soppa där. Men vi får se hur det blir med det.

Hur har eran jul varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0