Finlands-resan..

Det blev en kortare resa än vad jag tänkt mig.
Så i fredags kväll var det dags att åka. Kim var ju otroligt rädd för att flyga. Trodde inte det skulle vara så illa, men det var det. Stackarn! Men vi klarade ju oss. :) Så åkte han till sin kompis o jag åkte till mina föräldrar på Rastila camping. Var ju framme väldigt sent o det var lägg-dags för mig fast jag sov inget på hela natten.

I lördags var vi i shoppingcentret, Itäkeskus. Jag köpte två par byxor o så fick jag o morsan fixa håret hos en frisör, inför bröllopet. :) Sen var det dags att göra iordning sig o kl. 17 träffade vi alla på Herrgården där bröllopet varit lite innan. Vi fick gratulera det otroligt fina brudparet och sen fick vi kaffe o tårta. När vi varit där i några timmar o pratat o skojat var det dags för stan.

Det finaste brudparet! Önskar dom all lycka i världen. Så otroligt fina dom är ihop!

Vi gick till en bar som heter Public Corner. Tog lite fördrinkar innan vi sen fick komma ner till våningen som var bokat för oss. Fick lite snacks o bål. Alla hade jätte skoj. Och det komm massor med vänner till brudparet. Mina morbröder sjöng en låt till paret, och dom var så otroligt duktiga. Sen dansade brudparet sin "vals" till en HIM låt. :) Sen skulle ju strumpebandet kastas ut till singel-tjejerna. Eller ja, till dom som fortfarande inte gift sig. Och jag fick  den! Alla gratulerade på skoj om att -ja, om ett år är det din tur! haha..



bild. 1 - Jag som rockat så håret står upp.. haha..
bild. 2 - Jag o min kära kusin Sanna efter att jag fångat strumpebandet
bild. 3 - Brudparet: Janne o Sanna + jag


Efter några timmar där orkade inte dom äldre med hårdrocksmusiken mer så jag o en av mina kusiner följde med dom till Wanha Kellari. Som är ett finskt dansbandsställe. Där dansade vi, drack shottar o hade hur kul som helst. Och senare kom brudparet dit också. Vi stannade där till stängning. :)


bild. 1 - jag o min kära moster.
bild. 2 - jag o min kära far
bild. 3 - jag o min kära kusin Heidi på dansgolvet
bild. 4 - jag o min kära morbror skakar loss
bild. 5 - Heidis mor, min mor och min moster
bild. 6 - mina underbara o roliga morbröder
bild. 7-8 - Jag o min älskade kusin Sanna.

Jag, mor o far sa hejdå till alla o gick till Mcd. Sen var det dags att ta taxi. I finland står man i kö ute, för att få en taxi. Där ringer man inte efter dom. Så var det ju mil-långa köer överallt, men jag hade tur. Jag ställde mig nästan längst fram o två tjejer bad om en cigg. När dom fått det stod vi där o snackade lite o strax var det min tur att ta taxi. Stackars dom som stått där i över 30min i regnet. Så åkte vi hem o somnade ganska fort.
Igår skulle vi egentligen ut o äta med brudparet o med släkten men vi var alldeles för trötta o bestämde oss för att åka mot Åbo istället. Båten gick inte förrän kl. 1 inatt. Vi käkade lite snabbt o sen var det lägg-dags. Sov dåligt igen men istället sov jag hela resan från Sthlm - hem.

Varför jag bestämde mig för att åka hem var för att det var så dåligt väder där. Kim ville stanna hos sin kompis en dag till, vilket jag inte var sugen på. Vi skulle ju till hans stuga men pga vädret hoppade jag över det o fick en gratis resa hem. Vilket jag inte var medveten om är ju att det är ännu värre väder här hemma. :( Och stackars Kim är nu kvar. Fast han har en hel del att göra där ändå så det är ok. Nu hinner jag göra lite egna grejer innan han kommer hem igen.

*Ansiktsbehandling
*Läkaren - har fått massa eksem i händerna o halsen :(
*Hälsa på lite vänner
*Tömma hela vinden på allt som finns o försöka sälja allt på blocket *money, money, money*
*Gå till Alebyggen o skriva in mig som sökande (lägenhet).

Det var nog något mer men kommer inte på det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0