Finlands resan!

Åkte till Finland i fredags. Jag, syrran o Cassie tog flyget över dit. Resan gick bra men när vi kommer fram, fanns bara syrrans resväska med. Min resväska och barnvagnen var borta. Men vi tog oss till stugan där mamma var i Levi. Så kom far och vi gick till Kammi o käkade. Så god mat där!! Fick ett hotell-rum till mig, syrran och Cassie. Lämnade sakerna där o sen över till Kammi igen. Riktigt trött den här kvällen.
På lördagen åkte vi till flygplatsen och min resväska hade kommit. Jeeii!! Så var vi en sväng i Kittilä och sen tillbaka till Levi där vi shoppade lite :) Sen var det dags att göra iordning sig och över till Kammi igen. Alltså, är det nån som åker dit nån gång så gå till Kammi, det är verkligen värt pengarna! Min faster och hennes man äger stället så det är alltid lika trevligt där. Så kom Anitta (Min kusin). Vi gick över till Levi hotel. He he.. som vanligt, ner till karaoken där vi tog ett par cider och sen till Vanha Poro. Hade hur kul som helst, fick med Anitta på dansgolvet också. :)
På söndagen var man lite seg men vi tog en sväng i Levi och kollade i affärer. Så var det dags för (skit) ishockey. Klart förlorade Finland mot Sverige. Dom är helt kassa (o ändå hejjar man på dom). Så kom Anitta och vi gick direkt till Levi hotel, fast denna gång blev vi bjudna på ungefär 3 Jäger var. Så var man ju på lyret och åkte över till Vanha Poro. -Mera jäger!! He he.. Båda två var lagom fulla och hade hur skoj som helst.
Måndag morgon ska vi åka till våran stuga. Jag sover hela vägen dit och väl framme, lagar vi lite mat och lyssnar på morfars historier! Smakade lite vin med mor medans far o morfar groggade lite. För min del blev det alldeles fööör mycket men vad gör det. Hade kul ändå.
Tisdag och vi får åka lite snöscooter. Jag och syrran tävlar om vem som kör snabbast och såklart var det ju hon, men när vi bytte scootrar med varann, så visste man ju varför hon var snabbast.. Snöscootern var ju i bättre skick. Sen åkte vi till Rovaniemi och käkade på Lordis restaurang. Jag gillade inte maten riktigt den här ggn, för sist var det iaf skit gott. :) Åkte över till våran kusin Esa och sov över där.
Och i onsdags kom vi hem. A mötte mig vid bussen så vi åkte hem tillsammans. Väl hemma lyckas jag få honom att gå bort till McD o köpa hamburgare till oss. Så snällt av honom! Sen gottade vi oss med lite vin framför tv:n.
Idag kom syrran, Toni och Cassie hit. Har bara varit hemma o tjattrat..

A -Det är så härligt att ha dig här. Du är ju bara mysig o go. Jag gillar dig väldigt mycket! Puss på dig.

Nä, nu ska jag sätta mig o kolla på tv med A, så osocial jag är som sitter här men han sa faktiskt att det var ok, så då gäller det ju att lyda! :)


    
Hotellrummet på K5 Hotell


  
Levi


 
Renar och lilla Cassie i snön första ggn i sitt liv :)


    
I stugan. Cassie tar en åktur med morfar. Sen gör jag och syrran det också.

image163
Norra Finland..
image164




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0