underbara liv...

.. men vi får väl se hur det kommer att gå imorn när Kim kommer hem. Bråkade lite idag på telefon så han slängde på luren och hörde inte av sig mer efter det. För igår sa jag till honom att -om vi ändå båda vill flytta (han ska flytta till ny lägenhet o jag vill hemifrån) så varför flyttar vi inte ihop? Hans svar var att jag måste skaffa mig ett jobb först. Visst, jag kommer fixa mig ett jobb här framöver men viktigast är ju ändå att jag har fast inkomst ändå nu, men han bara flänger runt o byter jobb varje månad. Så vad har han för rätt att klaga på mig för att jag inte jobbar när han själv knappt kan sköta sina räkningar pga att han byter jobb jämt. Men vi kom inte speciellt långt med den diskussionen idag eller igår så får se vad han säger imorn. Men jag känner att ska det fortsätta såhär, är det ju ingen idé att vi ens har något med varann att göra. Nu är vi ju bara med varann för att ha någon, tills vi träffar någon ny. Och det känns inte riktigt rätt heller. Men men.. imorn kommer han som sagt hem så då får vi se vad d kommer att leda till.
Idag träffade jag några gamla vänner med deras barn ute på "gården". Men det var inge kul. Vi har ju helt olika liv och ingenting att prata om längre. Det tråkigaste var att en av mina gravida vänner har satt sig i en så konstig situation så man undrar vad det egentligen är hon tänker med. Så då kände jag att jag är så glad att jag inte satt mig i den situationen än och kommer vänta länge tills jag skaffar mig barn. För att det gäller ju inte att skaffa sig barn med någon om det ändå inte funkar. Och hon den andra som redan har två barn klagar på att det är så jobbigt o stressigt.. Men ni har ju gjort era val, varför klagar ni? Det var nog första gången i mitt hela liv jag kände mig bättre än någon annan.. det kanske låter dumt men idag har ju jag faktiskt inget att klaga över.. förutom att jag inte har kille eller jobb men det är något som kommer med tiden..
Igår var jag på stan med Collin o hennes mor. Vi bokade biljetter till Turkiet, så den 28:e april drar jag iväg dit i en vecka. Underbart! Har inte varit i Turkiet än och det känns riktigt skönt att komma iväg lite. Efter att vi bokat biljetterna åkte vi över till Collins mor och hon gjorde lasagne och våfflor till oss, vilket var riktigt mysigt eftersom vi fick en chans att lära känna varann lite (jag och Collins mor) Och hon bor ju i Eriksberg (drömstället för mig) så vi tog en sväng ut till kajen och promenerade länge.. Det har ju varit så varmt o skönt väder och det gör ju att allt blir så mycket finare och mysigare.
Jag läser igenom allt jag skriver.. och nu känns det som att jag verkligen inte kan få ihop orden rätt men hoppas det går att förstå ändå :) är lite trött idag.. he he
Imorn blir det baby-sim igen med syrran o mosters ängel.. ska bli mysigt för hon verkar gilla det. Sen blir det ju så att jag måste träffa Kim o vi ska tydligen till en pub o kolla på fotboll.. yäk.. inte säkert men men..
Nä, dags att sluta skriva nu.. Vill sammanfatta detta med att jag mår riktigt bra nu! och njuter av livet.. något jag inte gjort på länge.. ah.. :)

God natt

ps: Marie.. Alla chilenare är inte players.. :)

Kommentarer
Postat av: Mariiiiiiiiie

Haha... nu fick du mig att skratta lite.. =) Du har i alla fall kvar hoppet om chilenarna... *hehe* Skoja bara.. =) Jag vet att alla chilenare inte e players... hade bara lite otur me "mina" men dom e lite svåra att hitta.. dom där "icke-players" sen finns dom nog där.. =) Hoppas allt går som du vill i alla fall =)

2007-03-30 @ 21:19:34
URL: http://angeleyes81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0