sent på en torsdag kväll..

men har kommit hem för en timme sen. Var på stan med Collin, Madde o Sara. Jätte mysigt. Vi var på ett ställe som heter "Viktoria" men på min tid (när jag var 18 o var där några ggr hette d Enter). var d inge vidare men nu var d ett "respektabelt" ställe.. tihi. Har nog fått i mig ett par cider.. Men är så glad för att Collin ville var med mig en sista kväll på länge. Och Madde som var så orolig för mig.. -Jag kommer klara mig, annars kommer jag bara hem med flyget, inga problem! Men jag behöver verkligen detta. Jag vill börja om och vara med min älskling och med folk som kan acceptera honom för den han är istället för att få höra skit istället. Ja, folk här i fucking Gbg har d svårt med Sthlm:are. Men om man verkligen älskar mig borde man kunna acceptera vem jag är med också. Visst, alla har sina brister men vissa ser inte sina egna brister utan ser bara andras fel och drar alla över en kant. Det är jag glad för att jag aldrig gjort. Jag ser inte ner på folk som tex, klär sig annorlunda, som pratar annorlunda eller ser annorlunda ut.. Så länge nån är trevlig mot mig, är jag alltid trevlig tillbaka. Vissa gånger har jag förlorat på det för att jag var "dum-snäll" men man lär ju sig av sina misstag. Jag är iallafall glad över att jag inte är så överkänslig med allt och därför kanske jag har lite fler "vänner" än andra. Jag bråkar inte eller tjafsar. Jag mår bra så länge andra mår bra. Kan ju ta ett litet exempel här eftersom M ändå läser min blogg. Jag verkligen hatade henne för hon hade varit med min dåvarande kille. Men det var ju egentligen inte hennes fel, utan hans och i nuläget har vi blivit "vänner" och "håller koll på varann". (eller, hon håller koll på mig rättare sagt) Att vi fortfarande har kontakt är bara för skönt. För nu har jag lärt känna en person (lite) och fått en ny människa i mitt liv. Hon är tuff och lär mig lite av d ena och d andra (du vet vad jag syftar på) men jag är så otroligt glad för d. Inte ofta tjejer kan bli vänner när d varit som d varit för oss.
Och måste skryta lite.. har gjort en bra gärning idag. När jag hoppade av bussen för att gå hem såg jag två tjejer springa mot bussen. Jag ropade till dom o frågade om dom skulle med bussen och såklart skulle dom d (varför sprang dom annars .. hi hii..) Sa till busschauffören att stå kvar en liten stund till för stackars tjejerna springer som galningar. Och det gjorde han och tjejerna tackade! Även om d inte var en stor grej för dom, kände jag mig nöjd! Nu har jag varit snäll (som vanligt) men what a heck.. Jag mår bra iaf.
Shit.. snackade med min kusin H på msn nu.. Var ett tag sen man hörde av honom. Han var lite på lyret och skulle iväg på nån rally grej imorn. Men herregud, den människan.. Han har två barn och är förlovad med tjejen till barne och är fortfarande inte nöjd. Okej, d har varit lite strul mellan dom.. men livet är så. Men d verkade som att d ändå var bättre nu mellan dom än vad d var då i början. Då var han som mig. Tyckte allt var värdelöst.. Men vad skönt att båda fått perspektiv och insett vad allt går ut på. Saknar honom men han fick mitt nr så hoppas han tar sitt lilla arsle till Helsingfors och hälsar på mig sen. :)
Känns skumt att jag ska bo så nära mina kusiner. Dom har aldrig ens försökt komma o hälsa på oss här i Sverige, alltid vi som åkt dit. Och nu när jag ska flytta dit känns d som att alla kommer vara så mycket närmare och d kan bli lättare att ses... MEN bara för att man nu kommer bo där ett tag kommer man inte se en jävel, bara för att d är en självklarhet.. att man har lättare att ses men skippar d för att d e så nära.
Nä, nu borde d räcka för mig idag.. dags att sova så jag orkar åka till stan o träffa min älskling :D längtar verkligen.

Glad midsommar på er alla!image52

PS: så mycket text d blir när man fått några cider i sig :) får rätta allt imorn.

Kommentarer
Postat av: Mariiiiiiiiie

haha... håller jag koll på dig.. =P *hehe* Jag e mest glad för att du till slut insåg att jag faktiskt inte ens visste om dig när allt d som hände hände och att vi faktiskt kan prata som vi gör idag tack vare d! Du måste lova mig att du inte låter bli att blogga från Finland, kommer in på msn emellanåt eller i alla fall mailar mig så jag vet hur allt går. Och tro mig, jag vet att d inte e lätt att vara Sthlm:are i GBG.. =P Kramar och hoppas du hade en bra midsommar.. =)

2007-06-23 @ 21:44:04
URL: http://angeleyes81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0