oj oj oj...

Vad d har blivit festande nu för min del, eller njae.. kanske inte direkt festande men druckit alkohol iaf.
I onsdags var jag ju hos Sanna o Timo. Drack lite cider innan jag ens åkte till dom så jag var ju lagom lullig när jag kom fram. Dom smakade också på öl o cider, men så blev Sanna dålig efter att ha varit ute med hunden så blev d bara jag o Timo som gick till deras krog. Där träffade jag på en av fars gamla vänner så vi satt o snacka resten av kvällen o inte nog med d, ska han bjuda mig på shottar sen med. Det slutade med att jag blev så full o missade bussen att han fick boka en taxi åt mig. :) Första gången jag somnade i en taxi, tur att det var en riktig o inte en svart taxi.
På torsdag låg jag i sängen typ hela dagen. Sen smakade far o morbror på Jägarmeister, klart jag skulle vara med o smaka också. När min morbror gick o lade sig vid 01-tiden satt jag o far fortfarande uppe o diskuterade allt mellan himmel o jord. Det slutade med att vi hade hällt i oss nästan 1 liter Jäger och så började vi se syner båda två. Kändes som att det satt folk runt hela köksbordet, sen var det dags att lägga sig.. o klockan var bara halv 7 på morgonen. :)
På fredagen hade vi ju såklart familje middag. Sen kom en av fars vänner med sin blåsta son. Killen är 32 år men lika mogen som en 14-åring. Där satt jag o syrran o drev med honom hela kvällen, tills vi sen gick ner  till krogen. Tog några varv på dansgolvet men vi var inte där i mer än 2 timmar.. tur det! :)
Lördagen låg jag i sängen o framför tv:n hela dagen. Tills min mor fick för sig att vi skule till finska krogen. Ja, men visst! Jag piggnar till helt plötsligt o tar en cider o sen var d dags för några svängom på finska krogen, tyvärr var d dåligt med folk men d gick an ändå. :)
Igår låg jag ju såklart o latade mig hela dagen för att man inte var riktigt kry i kroppen. Kollade på "Populärmusik från Vittula" (eller vad den nu heter) Den var ju helt okej, om den inte hade varit så övernaturlig vid vissa tillfällen. 
Idag har jag bara suttit här framför datorn, fixat min mapp med alla låtar (oj, över 2000st låter) och laddat ner massa program. Och när jag ska bränna skivor, ja, då har man helt plötsligt bara två tomma skivor kvar.. och jag som hade "snott" 7 st på pappas jobb. :( men men.

Och så midsommar. Min älskling kommer hit då. Sen ska vi till en camping i Alingsås. Mor o far hade inte fått boka i förväg så förhoppningsvis finns d platser där på torsdag när dom ska dit. Ska bli kul o va med familjen, vilket jag varit nu i alla mina år. Sen kanske Johanna o Rickard kommer med. 
Äntligen får jag träffa min älskling som jag varit från i nästan två veckor. Jag är kär.. och hoppas att det här kommer hålla för nu har vi verkligen kämpat för allt o d blir bara ljusare för var dag. :)

Nä, dags för mig att smaka på mina Geisha som jag köpte på båten.. *slurp* 

image27  image28image29
Finns det något godare än Kopperbergs päron cider, Jaegar och Bacardi Razz? :)



image26
Sanna och Jag.. kortet är ganska gammalt men jag fick det idag! Hon är en riktigt go o liten tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0