Julafton

Här sitter jag nu själv när alla andra gått o lagt sig.. Men jag tänkte berätta om min julafton innan jag ska sova.

Jag vaknade vid 10-tiden på morgonen när min kära mor höjde volymen på tv:n. Så jag gick upp. Tog en promenad till torget och köpte de sista julklapparna. När jag kom hem var det dags att klä granen. Efter det bastade jag och gjorde iordning mig. Och så var det tid för mat. Lax, sill, ägg, skinka, lanttu/porkkana/maksa-laatikko, poronkäristys, potatismos och till sist riisi-puuro. He he.. svårt att förstå? well, är inge bra på att ta finska julmaten på svenska. Något ni undrar över, så fråga på bara! När vi var mätta o belåtna såg vi på tv en stund. Sen var min kära far tomte. Det var han ju för lilla Casandras skull. Hon tog det bra förutom att hon inte vågade röra honom (inte konstigt med den hemska masken). Och julklapparna. Tack så jättemycket! Fick just det jag behövde och lite till. (förutom min kamera, men eftersom jag inte gjort en riktig önskelista så kan man ju inte förvänta sig något heller). Listan kommer sen..
Efter alla julklappar kom min fars morbror med fru, o kusin med fru. Jag, syrran o Toni spelade ju ett spel som vi fått i julklapp. Och jag vann! Helt otroligt :) Sen var det dags för alla att gå o lägga sig.. vilket var för över en timme sen. Men jag har pratat i tel med Sanna o en till så jag har ju inte haft tid att gå o lägga mig än. :)
Dagen har varit riktigt bra, förutom att det började regna på kvällen. En riktig julstämning blir det ju inte utan snö, men annars var det lyckat.

Här är mina julklappar:

*Plasma-tv 32" (är ju inte 100% säker på strl. eftersom jag inte är så haj på sånt)
*Mobil telefon Sony Ericsson W960 (hade aldrig sett mobilen men jag ska nog lära mig att leva med den)
*2st presentkort = 1000kr Lindex och 1000kr MQ (underkläder från L o allt annat från MQ)
*Pyjamas byxor (äntligen ett par nya som jag kan luffa runt med här hemma) 
*En limpa med cigg (tredje året i rad av Toni och alltid lika uppskattat) 
*Platt-tång (äntligen, syrran köpte det jag mest önskat mig)
*Sällskapsspel (för hela familjen = "Trivial Pursuit DVD" och "Världens länder och flaggor".
Ps: det var den sistnämnda jag vann på)
*Och såklart.. Thailands resan i januari.. den bästa julklappen..

Imorn kommer bilderna för nu har jag slarvat bort kabeln (inget ovanligt för min del...)

Hur har eran julafton varit? Skriv och berätta.. det är bara att klicka på "Kommentarer" precis här under texten!!


image190

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

God Jul :)

2007-12-25 @ 03:21:03
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0