"sjuk idag"...

13.45.

.. så dumt för det är jag ju inte. bara för att jag skulle gått på ett stort möte idag på arbetsförmedlingen. Men tänkte jag skulle ringa och säga att jag är dålig. Och så blev det värsta processen av det. Var tvungen att sjukanmäla mig till Försäkringskassan. Aj aj.. men huvudsaken är väl att allt är ordnat men tyvärr på fel sätt för om jag skulle bli sjuk på riktigt så är det inte bara att sjukskriva sig igen. Men så får man ju se hur det blir när jag åker till Turkiet på lördag med. Hoppas dom inte kommer ringa mig den veckan. Fast tyvärr kommer dom nog göra det eftersom min handläggare från Ams kommer tillbaka från semestern då. Undrar om jag borde vara riktig och ta ut semester den veckan och bli av med pengar för att det ska gå rätt till. Annars blir jag ju utsparkad från A-kassan och vad ska jag leva på då? ha ha.. vad allt skulle bli komplicerat nu. Kanske skulle gått på det där satans mötet idag iaf. Men det skulle vara allt för jobbigt för mig. Det skulle komma 12 olika arbetsgivare från olika företag o sen skulle man behöva presentera sig själv för alla dom o hoppas på att få ett jobb. uscha.. Men såhär ska väl mitt liv vara, så komplicerat som möjligt.
Ska väl ta o ringa Kim nu o kolla om det blir av att han ska tömma sin lägenhet idag. Hoppas det så att han lämnar över ALLA sakerna hem till sin polare och när jag kommer från Turkiet behöver vi inte ses mer. he he.. sure, som om det skulle hända men förhoppningsvis. Har haft ganska mysigt med honom dom senaste dagarna men har ändå varit otroligt irriterad på honom. Men han har väl varit sådär mysig bara för att jag snart åker o han gillar ju inte det. ah.. what ever! så här har iaf min dag börjat idag.. hoppas det blir bättre med tiden..


_______

Jahapp.. då har man varit där i Kims lägenhet o städat, men hann bara med köket men imorn blir ju allt klart, resten får han fixa för vad tror ni hände idag? Jo, när han såg tjejen som han hyrt lägenhet av på väg hem till honom, sprang han ut med en fart jag aldrig sett honom ha. Snart ringer det på dörren och jag tror det är Kim som kommer tillbax. Men när jag öppnar dörren så står hon där med sin kille + sonen. Hon undrade om Kim var inne men jag kunde ju inte med att säga att han sprang ut som en stackars liten 15-åring som kan åka fast för snatteri, utan jag sa att han var ute i affären. Så stod vi där och diskutera ett tag. Kim ska tapetsera om i hallen och i sovrummet, lägenheten ska städas ordentligt (vilket jag kommer göra) och allt ska vara klart tills på lördag, lovade jag! Men bara för att han tror att han har tills på tisdag på sig tänker han inte ordna det. Men vad gör det om han måste göra klart allt till lördag? Så slipper han fajtas med det sen. Har haft tjafs om det hela dagen, men jag behöver inte bry mig längre än tills imorn, för då blir JAG klar med det som behövs, resten får han ordna själv sen. Skönt det känns, att jag åker på lördag och sen slipper jag allt detta OCH honom efter det. Skulle det bli så att han ska fortsätta jobba för min far efter att jag kommer hem från Turkiet så får han göra det, men efter resan kommer jag inte tillbaka till honom, utan till ett friare liv. Har sagt detta många ggr men nu har vi kommit överens om det båda två. Jag kommer va så mycket piggare och känna mig som en ny person efter resan att han ska inte få ner mig igen efter det.

Oj, nu var det dags för mig att ta en dusch för sen är det lägg dags. Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0